مهاباد - ایرنا - فرمانده انتظامی مهاباد گفت: ۵۸ تن چوب قاچاق از سه دستگاه خودرو کمپرسی، تریلی و کامیون در این شهرستان کشف و سه نفر در این رابطه دستگیر شد.

سرهنگ یوسف اشرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسگاه منگور شرقی و کشکدره این شهرستان حین گشت زنی به سه دستگاه خودرو کمپرسی، تریلی و کامیون به ظن حمل چوب قاچاق مشکوک شدند و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها، ۵۸ تن چوب به صورت قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی که ارزش آن طبق نظر کارشناسان بیش از ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برآورد شده، کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی مهاباد اضافه کرد: در این خصوص سه متهم دستگیر و با تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ اشرفی ادامه داد: قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد و از شهروندان درخواست داریم که در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات وابسته به آن مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، هفته پیش نیز یک انبار ۱۰ تنی چوب قاچاق در بوکان در جنوب آذربایجان غربی کشف و ضبط شده بود.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه «کاولان و کوران»، ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.