زنجان - ایرنا - رییس فدراسیون تیراندازی گفت: تیراندازان کشورمان از ابتدای سال جاری تاکنون به رقابت‌های ورزشی در ۱۵ کشور اعزام شده‌ و به ۱۷ مدال رنگارنگ دست یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی قربانی روز شنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات تیراندازی استان، افزود: تیم ملی تیراندازی ایران قبل از پایان سال گذشته به رغم مشکلات متعدد مالی به کشور برزیل اعزام شد و هم اکنون نیز با ۲۸ تیرانداز در کشور کره جنوبی حضور دارد.

قربانی با بیان اینکه هدف ما کسب مدال و سهمیه المپیک است، افزود: در بحث اعزام بازیکنان به خارج مشکلاتی از قبیل ناسازگاری آب و هوایی و دوری از محل تمرین وجود دارد که در کسب مدال و سهمیه تاثیرگذار است.

این مسوول با بیان اینکه ملی پوشان ایران در مسابقات آسیایی هانگژو افتخارآفرینی کردند، ادامه داد: تیم های ملی به صورت مستمر در مسابقات حضور فعال دارند و ما نیز تلاش می کنیم این رشته بیش از گذشته فعال شود.

وی با بیان اینکه با بازدیدهای انجام گرفته از استان های مختلف، مشکلات هیات های تیراندازی به حداقل رسیده است، گفت: توسعه روز افزون این رشته در استان ها بیش از گذشته مورد توجه مسوولان قرار گرفته است.

قربانی افزود: تیراندازی یک رشته دینی محسوب می شود که پیامبر گرامی اسلام نیز بر یادگیری آن تاکید کرده اند و در همین راستا این فدراسیون تصمیم دارد ۱۰۰ هزار نفر ورزشکار را در کشور در این رشته سازماندهی کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه هفته تربیت بدنی فرصتی برای پاسداشت زحمات خادمین این حوزه است، گفت: بزرگترین نعمت سلامتی است که با ورزش کردن به دست می آید بنابراین باید همگانی شدن ورزش را جدی گرفت.

جواد بازرگان افزود: هر چند کارهایی در حوزه ترویج ورزش همگانی انجام گرفته است اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

وی در خصوص وضعیت تیراندازی نیز گفت: این رشته المپیکی بوده و مورد استقبال کشورهای مختلف است که در صورت مهیا شدن زیرساخت ها در استان نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خاطر نشان کرد: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص می تواند به عنوان پایگاهی برای برگزاری مسابقات مختلف باشد.