به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن منصوری روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع مونوریل قم، بیان داشت: مونوریل یک طرح مدیریت شهری است و شهرداری قم نمیتواند پای خود را از این پروژه کنار بکشد.
وی با بیان اینکه علت توقف چند ساله مونوریل پای کار نبودن متولی اصلی آن است، خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر قم در قبال این طرح مسوول هستند، اگر شهرداری این پروژه را از گوشت و خون خود نداد، مونوریل قم به سرانجام نمیرسد.
منصوری ادامه داد: همانطور که دولت در طرحهای مختلف شهری مانند مترو کمککار شهرداری قم است متقابلاً از شهرداری هم انتظار دارد در راستای اتمام پروژههایی که به نفع مردم است پای کار باشد.
منصوری یادآور شد: شورای شهر قم باید در خصوص پروژههای شهری متقاعد شود و طرحهای بزرگ تر از مونوریل قم در استانهای دیگر اجرا شده و برای تامین اعتبارات آن نیز روشهای مختلفی وجود دارد.
وی اظهار داشت: در سطح مردم، علما و گروههای اجتماعی نسبت به تعیین تکلیف دوطرح مونوریل و فرودگاه مطالبه جدی وجود دارد و مسوولان اجرایی و مدیریتی نباید اجازه بدهند این دو طرح بیش از این نیمه کاره بمانند.
معاون اجرایی رییسجمهوری گفت: مونوریل قم از طرحهایی است که باید زمینه های عملیاتی شدن آن نهایی شود و علت اینکه این طرح تاکنون به سرانجام نرسیده بخاطر عدم ورود جدی مجموعه مدیریت شهری قم بوده است.
وی تاکید کرد: پس از نهایی شدن طرح امکان سنجی توسعه مونوریل قم، دولت راههای تامین مالی آن را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارکسوار شمالی تا مصلای قدس است.
در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.