یزد -ایرنا - مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صنعت چاپ طبق قانون، دارای معافیت از مالیات بر ارزش افزوده است ولی در برخی از استان‌ها از جمله استان یزد رعایت نمی‌شود .

"علی اکبر ابراهیمی" شنبه شب در حاشیه نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت چاپ استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفساریه‌ای نیز از معاونت حقوقی مجلس شورای اسلامی گرفته‌ایم که پاسخ داده شد "همه خدمات مرتبط با صنعت چاپ از مالیات بر ارزش افزوده معاف است" .

وی ادامه داد: این استفساریه را نیز به همه استان ها از جمله استان یزد ارسال کرده ایم اما فقط برخی از استان ها آن را اجرا کردند و در برخی دیگر استان ها توسط امور مالیاتی تفسیرهایی غیرموجه صورت گرفته و بر خلاف قانون از چاپ خانه ها مالیات بر ارزش افزوده گرفته می شود که قانونی نیست و لذا از استاندار یزد نیز درخواست کردیم در این زمینه ورود کند .

مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:در زمینه تاسیس هنرستان های مرتبط با صنعت چاپ نیز این آمادگی را داریم که در هنرستان های زیبا متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور این اقدام را انجام دهیم و در صورتی که فعالان صنعت چاپ در یزد نیز متقاضی بوده و همکاری کنند آماده ایجاد رشته چاپ در هنرستان این استان هستیم.