زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان اولیا و مدارس گفت: رسیدن به اهداف تربیتی مطلوب دستگاه تعلیم و تربیت در گرو تعامل میان اولیا دانش آموزان، معلمان و کادر اجرایی مدارس است.

علی اسماعیلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت تعامل خانواده ها با مدارس به منظور انجام کامل برنامه های مورد نظر دستگاه تعلیم و تربیت افزود: مدرسه زمانی می تواند چرخه تعلیم و تربیت را به صورت کامل و منظم به اجرا رسانده و به موفقیت برسد که هماهنگی مطلوبی با اولیا دانش آموزان داشته باشد.

وی به اهمیت بستر تربیتی خانواده اشاره کرد و افزود: دانش آموزان از بدو تولد تا هفت سالگی و ورود به مدرسه به طور کامل در اختیار اولیا هستند و بخش مهم شخصیت دانش آموز در این دوران شکل می گیرد، محیط تربیتی خانواده تاثیر چشمگیری در نحوه تعامل دانش آموز با معلم و سایر همکلاسی های خود در مدرسه دارد به همین علت تقویت و تداوم ارتباط موثر اولیا با مدارس بسیار مهم و مورد تاکید دستگاه تعلیم و تربیت است.

اسماعیلی اظهار داشت: مشارکت خانواده ها در اجرای برنامه ها در مدارس سبب نزدیکی نگرش اولیا دانش‌آموزان و اولیا مدرسه به یکدیگر می‌شود که این امر در تصمیم گیری برای رفع چالش‌ها و مسائل مدرسه بسیار مفید است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تاثیر تقویت ارتباط مردم با مدرسه در ایجاد رضایتمندی حداکثری از آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تقویت مشارکت اولیا در مدارس سبب آگاهی هر چه بیشتر تصمیم گیران دستگاه تعلیم و تربیت از انتظارات جامعه از مدارس می شود و می‌تواند منجر به اتخاذ تصمیم صحیح و ایجاد رضایتمندی حداکثری شود.

اسماعیلی به اهمیت نزدیک بودن نگاه اولیا و مدرسه به یکدیگر اشاره کرد و گفت: تلاش برای منطبق کردن هر چه بیشتر دیدگاه اولیا و مدارس با یکدیگر آسیب های تربیتی ناشی از تضاد نگاه ها را به حداقل رسانده و منجر به تاثیرگذاری حداکثری مدرسه در دانش آموزان می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه ویژه مشارکت اولیا در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که اصلی ترین نقشه راه تعلیم و تربیت کشور محسوب می شود، اولیا دانش آموزان یکی از مهمترین ارکان تربیتی و از مهمترین عناصری هستند که در رسیدن به هدف غایی مدرسه، این نهاد مهم تربیتی را همراهی می کنند و جایگزین دیگری نیز ندارند بر همین اساس ایجاد زمینه مطلوب برای تعامل هر چه بهتر اولیا و مربیان از اهمیت والایی برخودار است.