ساری - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت که این نهاد برای نخستین بار موفق به کسب مقام نخست جشنواره الگوهای برتر یاددهی و یادگیری در کشور شد.

سیدسروش ساداتی جمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معلمان مازندرانی مدارس استثنایی استان با کسب هشت رتبه در مرحله کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس، افتخار بزرگی را برای جامعه فرهنگی به ارمغان آوردند که نشان از صلاحیت حرفه ای آنان در فرایند یاددهی و یادگیری است.

وی اظهار داشت: از بین ۴۲۰ اثر الگوی برتر یاددهی و یادگیری ارسالی از سوی استان ها به مرحله کشوری و ۲۸ اثر برگزیده استانی به سازمان، هشت گروه از آثار ارسالی، موفق به کسب رتبه در این جشنواره شدند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: کسب پنج مقام نخست و سه مقام دوم در بین استان‌های شرکت کننده توسط آموزش و پرورش استثنایی مازندران، این استان را در صدر جشنواره الگوهای برتر تدریس قرار داد که افتخار بزرگی برای جامعه فرهنگیان محسوب می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران معلمان برتر این استان در جشنواره الگوهای برتر تدریس را به شرح زیر معرفی کرد:

۱- رتبه نخست درس پژوهی گروه آسیب بینایی: ماریا روح الامینی، سمیه حیدرنیا، عذرا اسدی و عظیمه نیک اختر

۲- رتبه نخست انفرادی گروه چند معلولیتی: بهاره جمشیدی اول

۳- رتبه نخست درس پژوهی گروه چند معلولیتی: حسین مهدی پور، شهاب منصوری، سید مصطفی حسینی، نرگس فیروز زاده پاشا و مرضیه گلستانی

۴- رتبه نخست انفرادی گروه کم توان ذهنی: فاطمه رجبی نسب

۵- رتبه نخست درس پژوهی گروه مشاوره: شهربانو مدانلو، راحله مسعودی، مهدی بی تکاپو، سیده حوریه ساداتی و ام البنین یحیایی

۶- رتبه دوم انفرادی گروه آسیب شنوایی: زینب دیوسالار

۷- رتبه دوم درس پژوهی گروه کم توان ذهنی: عارفه رمضانپور، سعید اندرواژ، ملیحه کارگر و سید محمد تقی برهانی

۸- رتبه دوم درس پژوهی گروه اختلالات یادگیری: سیده کبری موسوی، فاطمه ابراهیمی، ‌ محمد واحدی کیاسری و فاطمه نیکزاد

توسعه کیفی منابع انسانی از طریق تقویت مهارت تدریس همکاران و معلمان در آموزش و پرورش مدارس استثنایی، فراهم کردن زمینه های مناسب به منظور بروز خلاقیت، نوآوری و رقابت سازنده، ایجاد زمینه استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی، یادگیری، استفاده از یافته های پژوهشی در زمینه آموزشی، پرورشی، توانبخشی و تربیت بدنی و تسهیل و بهبود یادگیری دانش آموزان از اهداف برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس است.

هم اکنون ۲ هزار و ۶۸۴ دانش آموز مازندرانی که دچار معلولیت بینایی، شنوایی، ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم هستند در ۵۵ باب مدرسه دولتی و ۹ هزار و ۸۰۰ نفر نیز به صورت تلفیقی در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند و به صورت غیر مستقیم خدمات حمایتی و توان بخشی دریافت می‌کنند.

مازندران دارای ۲۵ مرکز درمان اختلال یادگیری دولتی و ۲۰ مرکز غیردولتی است که قرار است تا پایان امسال سه مرکز دیگر نیز راه اندازی شود.