ارومیه - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سرانه فضای ورزشی دانش آموزی استان ۸۷ هزار متر مربع بود که در دولت سیزدهم ۵۴ هزار متر مربع افزایش یافته و به بیش از ۱۴۰ هزار مترمربع رسیده است.

نادر اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احداث ۹۵ زمین چمن مصنوعی و ۳۱ کلاس درس تربیت بدنی در استان سرانه فضای ورزشی دانش آموزی که ۱۳ سانتی‌متر مربع بود به ۱۹ سانتی‌متر مربع رسید.

وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب طرح شهید سلیمانی احداث شده‌است، اظهار کرد: هزینه انجام شده برای این طرح ها مشارکتی بوده و ۴۰ درصد آن از طرف آموزش و پرورش و بقیه از طرف خیّران و نهادهای انقلابی دیگر تامین شده‌است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرحی در استان با هدف استفاده خانواده‌ها از فضاهای ورزشی مدارس اضافه کرد: در طرح شهید خرازی دانش آموزان به همراه اولیا از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش به صورت رایگان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۱۴۲ هزار دانش‌آموز آذربایجان غربی در مدارس ثبت نام کرده‌اند

وی ادامه داد: طرح شهید خرازی یا همان آزاد سازی فضاهای ورزشی در اختیار دستگاه‌ها از طرح‌های تحولی دولت سیزدهم است که به ما ابلاغ شد و از سال گذشته اجرا شده‌است.

اسدی گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان در این راستا بیش از ۲۵ سالن ورزشی را به صورت رایگان در روزهای پنجشنبه و جمعه در اختیار خانواده‌ها قرار داده‌است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: روزهای پنجشنبه دختران و مادران و روزهای جمعه پدران با پسران هر هفته در سال تحصیلی گذشته از این سالن‌ها به صورت رایگان بهره مند شدند.

وی با اشاره به افزایش نشاط، پویایی و تحرک در معلمان و دانش آموزان گفت: تمام این اقدامات در راستای افزایش نشاط و شادابی در جامعه هدف است.

به گزارش ایرنا سرانه فضای ورزشی استان با وجود توسعه صورت گرفته، از میانگین کشوری کمتر است.

۷۰۰ هزار دانش آموز در آذربایجان غربی مشغول به تحصیل هستند.