تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سی امین روز از مهر به اهدای جسد،تشکیل پرونده کیفری رسیدگی به جرایم سران صهیونیستی، ورود ۲۵ هزار معلم جدید به کلاس‌های درس، کاهش ابتلا به هپاتیت، صدور احکام بدوی الهه محمدی و نیلوفر حامدی، ۴۵ میلیون ایرانی زیر چتر بیمه سلامت و ادامه کار سایت یوزهای توران پرداخته است.

به گزارش ایرنا، سی امین روز از مهرماه ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

اهدای جسد و بافت مردگان برای استمرار حیات زندگان/بهره‌مندی ۵۰ بیمار از پیوند نسوج هر پیکر

برخی آنقدر نیکوکار هستند که تمام عمر خود را بدون هیچ چشم‌داشتی صرف امور خیر می‌کنند؛ باور دارند زمانی مرگ خواهد آمد و چاره برای آن نمی‌شود کرد اما برای ماندگاری نیکوکاری خود چاره اندیشده‌اند و هدیه‌ای به پیشکش انسانیت دارند و آن هم آخرین نیکوکاری به نفع علم و سلامت است. اهدا، بخشش و انفاق می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد از اهدای خون گرفته تا نثار جان در حرکتی آگاهانه که شهادت نامیده می شود و همچنین انسانی وارسته که با بخشش مال خود دیگران را بی نیاز می سازد؛ گاهی هم هستند کسانی که برای پیشرفت های علمی پا به عرصه اهدا می‌گذارند و از جان و مال خود دریغ نمی‌کنند.ادامه این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید .

پرونده کیفری رسیدگی به جرایم سران جنایتکار صهیونیستی تشکیل می‌شود

کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در نشست بررسی راه‌های حقوقی و قضایی مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، از تشکیل پرونده کیفری رسیدگی به جرایم سران جنایتکار صهیونیستی خبر داد و گفت: این پرونده در راستای اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه این رژیم علیه صلح و امنیت مصوب سال ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی با دستور دادستان کل کشور در دادستانی عمومی و انقلاب تهران تشکیل خواهد شد. ادامه خبر را اینجا بخوانید .

سایت یوزهای توران همیشه برقرار خواهد بود/جابه‌جایی یوزپلنگ‌ها در صورت موفقیت در تکثیر

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه سایت یوزهای توران همیشه برقرار خواهد بود، گفت: در صورتی که روند تکثیر در سایت توران موفقیت‌آمیز باشد و تعداد توله‌ها افزایش یابد، مکان دیگری برای ایجاد سایت جدید تعیین خواهد شد.ادامه مصاحبه اختصاصی را اینجا بخوانید .


۲۵ هزار معلم جدید از اول آبان به کلاس‌های درس می‌روند

علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: ۲۵ هزار معلم جدید از اول آبان وارد کلاس‌های درس می‌شوند و مسئله کمبود معلم در این سال تحصیلی برطرف می شود و همچنین ۱۰ هزار و ۷۰۰ معلم ابتدایی پایان هفته در دبستان‌ها بکار گرفته می شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ابتلا به هپاتیت به یک درصد کاهش یافته است/تزریق واکسن به ۴۰ میلیون ایرانی

سید موید علویان رئیس انجمن مطالعات بیماری‌های کبدی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور واکسن هپاتیت را تزریق کرده‌اند، گفت: ابتلا به این بیماری از پنج به یک درصد کاهش یافته و تقریبا در بسیاری از شهرها ریشه کن شده است. در حال حاضر در بسیاری از استانها هپاتیت وجود ندارد و این وضعیت نشان از مسئولیت پذیری نظام سلامت دارد.ادامه مصاحبه اختصاصی را اینجا بخوانید.

تلاش کمیته امداد برای ایجاد اشتغال نیم میلیون نفری

محسن کازرونی رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) از تلاش این کمیته برای تحقق هدف رهبر معظم انقلاب درباره اشتغال زایی ۵۰۰ هزار نفری و ایجاد زمینه لازم برای خودکفا کردن ۱۰۰ هزار نفر خبر داد و افزود: کمیته امداد فقط به دنبال دادن پول به جامعه هدف نیست، بلکه ایجاد اشتغال برای جامعه هدف خود را دنبال می‌کند.ادامه این خبر را اینجا بخوانید .

احکام بدوی الهه محمدی و نیلوفر حامدی صادر شد

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی پس از رسیدگی به پرونده متهمان نیلوفر حامدی و الهه محمدی ۲ خبرنگار بازداشتی را در ۳ عنوان اتهامی مجرم شناخت و رأی بدوی صادر کرد.

همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سه عنوان اتهامی این دو نفر بوده است؛ در صورت تایید حکم از سوی دادگاه تجدید نظر، متهمان مجازات اشد (۶ سال حبس برای الهه محمدی و هفت سال حبس برای نیلوفر حامدی) را تحمل خواهند کرد. ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

شرط معدل و نوع دانشگاه در آزمون استخدامی سازمان بازرسی مغایر قانون است

به دنبال طرح شکایت از سازمان بازرسی کشور با موضوع ابطال شرط معدل از آگهی جذب و استخدام سازمان بازرسی کل کشور مربوط به تاریخ پنجم بهمن ۱۴۰۱ و ابطال شرط نوع دانشگاه اعم از دولتی و غیردولتی از آگهی جذب و استخدام سازمان بازرسی کل کشور، هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی این مقرره را ابطال کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

۴۵ میلیون ایرانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت/۱۴ خدمت رایگان دندانپزشکی به مادران باردار

سازمان بیمه سلامت نزدیک به ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و بهره‌مندی ۱۲ میلیون ایرانی از بیمه سلامت به صورت رایگان از مهمترین تحولاتی است که در دولت سیزدهم برای نخستین بار رقم خورد تا دغدغه پرداخت هزینه‌های هنگفت درمانی توسط پنج دهک جامعه برای همیشه برطرف شود.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید .

۸ هزار تخت بیمارستانی آماده در انتظار نیروی انسانی است

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی در همایش مشترک معاونان توسعه مدیریت و منابع و درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در محل بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: هشت هزار تخت بیمارستانی «آماده به خدمت» در انتظار نیروی انسانی و به بهره‌برداری رسیدن است و با اضافه شدن این تعداد تخت بیمارستانی، انقلابی در تخت‌های بیمارستانی اتفاق می‌افتد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ضرورت تعیین چشم‌انداز برای کنترل آسیب‌های اجتماعی در برنامه توسعه هفتم

محمد عباسی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در برنامه توسعه هفتم برای چشم‌انداز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی هدفگذاری خواهد شد با این وجود هنوز رقمی در این زمینه اعلام نشده است.

وی افزود: تعدادی از آسیب های اجتماعی شامل طلاق، اعتیاد، سکونتگاه ها و نقاط بحرانی و مفاسد اخلاقی به عنوان آسیب هایی که فزاینده و موثر در باقی مسائل اجتماعی هستند، با اولویت از جانب رهبر معظم سال ها قبل عنوان شد و به دولت وقت تاکید فرمودند که نسبت به کنترل آسیب های اجتماعی به خصوص این آسیب ها اقدام کنند.ادامه این مصاحبه اختصاصی را اینجا بخوانید .