ملارد - ایرنا - مدیر توزیع برق ملارد با اشاره به اجرای طرح تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع برق روستایی در این شهرستان، اعلام کرد: با حضور ۲۰ گروه و ۸۵ نفر از نیروهای فنی و عملیاتی این طرح با ۳۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط اجرا شد.

به گزارش ایرنا، محمد آریان فر روز یکشنبه در بازدید فرماندار شهرستان ملارد از این طرح اظهار داشت: طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق روستایی در مسیر تعدادی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان ملارد با ۶۰ میلیارد ریال هزینه اجرایی شد.

وی با اشاره به این که طرح مذکور در قالب رزمایش تابش مرحله چهارم به اجرا درآمده است، خاطرنشان کرد: رفع کانونهای خطر شناسایی شده، اصلاح ولتاژ تعادل بار، رفع حریم شبکه های توزیع برق و ترمیم سیستم زمین شبکه و نصب تجهیزات مانوری روی شبکه، از جمله اقدامات صورت پذیرفته محسوب می شود.

این مسئول افزود: تمام فعالیتهای مورد اشاره ظرف ۶ ساعت به روش خط گرم و سرد اجرایی شده و چنانچه این اقدامات به حالت عادی انجام شود، حداقل ۲ ماه کاری زمان نیاز دارد و با بهره گیری از ظرفیت رزمایش تابش و کار جمعی، ظرف کمترین زمان ممکن، بیشترین بهره وری حاصل و حداقل خاموشی به مشترکان اعمال شده است.

به همین منظور جابر کریمی فرماندار ملارد به همراه حامد سلمانی سرپرست معاونت فنی و عمرانی فرمانداری از رزمایش مذکور بازدید و در جریان اقدامات انجام شده توسط گروه های عملیاتی بهینه سازی برق قرار گرفتند.

چهارمین طرح تعمیرات اساسی و بهینه سازی شبکه توزیع نیروی برق به نام طرح تابش در سطح بخش مرکزی ملارد توسط گروه های عملیاتی اداره برق شهرستان امروز از ساعت هشت صبح تا ۱۴ عصر اجرا می شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح بخشی از خاموش های احتمالی در محدوده های (چهارراه ملارد به سمت قشلاق، روستاهای مهرآذین، قشلاق، ویلادشت و خیابان های پرچم سازی و استقلال روستای لم آباد وجود خواهد داشت.

شهرستان ملارد از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.