یزد- ایرنا- سرپرست مرکز دولتی پرتو درمانی شهید رمضان‌زاده یزد گفت: یک نیکوکار یزدی که حاضر به افشای نام خود نیست ۳۵ میلیارد ریال به این مرکز کمک کرد.

دکتر "محمد علی برومند" روز یکشنبه به ایرنا گفت: این مبلغ برای بازسازی بونکرهای این مرکز و نصب به روزترین دستگاه پرتو درمانی (توموتراپی) هزینه شده است.

به گفته وی این خیّر یزدی با فروش ملک شخصی خود این مبلغ را جهت بازسازی بونکرهای مرکز اختصاص داد؛ بونکر اتاقی است که دستگاه های پرتودرمانی در آن قرار می گیرد.

سرپرست مرکز درمانی دولتی شهید رمضان زاده یزد از خیرین استان خواست تا توجه ویژه به این مرکز و حوزه بهداشت و درمان داشته باشند و اضافه کرد: خدمات در این مرکز رایگان است و لذا می طلبد برای توسعه کلینیک و خرید دستگاههای مورد نیاز ، خیران با ما همکاری کنند.

وی تاکید کرد: آماده ایم زمین رایگان در اختیار خیران قرار دهیم تا نسبت به ساخت همراه سرا که از نیازهای ضروری این کلینیک هست اقدام کنند.

به گفته وی مرکز درمانی شهید رمضان زاده از سال ۸۳ با نصب فقط یک دستگاه مجهز شروع بکار کرد و اکنون با بهترین امکانات آماده پذیرش بیماران است.

برومند از وجود ۱۵ تخت سرپایی در این مرکز خبر داد و با بیان اینکه درمان در این مرکز از صفر تا صد آن رایگان است، یادآور شد: بیماران فقط باید ۱۰ درصد هزینه داروها را پرداخت کنند و ۹۰ درصد بقیه هم توسط دولت پرداخت می شود.

وی بیماران مراجعه کنند را مبتلایان به سرطان از نوع جامد آن شامل سرطان های سینه، تومور مغزی، روده، معده و پانکراس ذکر کرد و اظهار داشــت: ۴۰ درصد مراجعان کنندگان ما غیر بومی و ۲ تا سه درصد اتباع هستند.

برومند، اضافه کرد: ۵۵ تا ۶۰ درصد مراجعه کنندگان به این کلینیک درمان می شوند که نزدیک به آمار کشوری و جهانی است.