بجنورد - ایرنا- نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل کشور در خراسان شمالی گفت: امسال ۱۴ کیلومتر از پروژه راهسازی محور بجنورد-جنگل گلستان تکمیل و بر این اساس تعهد سال جاری محقق شده است.

علیرضا هنرور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طول محور بجنورد-جنگل گلستان ۱۳۴ کیلومتر است که از این میزان ۹۸ کیلومتر به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک رفت است.

وی با اشاره به اینکه اجرای ۴۵ کیلومتر از این مسیر باقی مانده است افزود: اواخر مهرماه امسال ۹ کیلومتر از این مسیر در محدوده چمن بید-جوزک به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک رفت.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل کشور در خراسان شمالی افزود: اینک چهار خطه کردن ۳۱ کیلومتر از این مسیر بزرگراهی باقی است که اجرای ۲۵ کیلومتر در دست اجرا و تلاش می شود تا در ماه آتی پنج کیلومتر از مسیر در محدوده آرمادلو - چشمه خان به بهره برداری برسد.

وی گفت: تعهد امسال که بهره برداری از ۱۴ کیلومتر از این محور بود، محقق شد و در صورتی که پنج هزار میلیارد ریال اعتبار تامین شود تا شهریورماه سال آتی، ۲۰ کیلومتر از این مسیر تکمیل و به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک می رود.

هنرور اظهار کرد: با بهره برداری از این میزان کیلومتر در عمل بخش های مهم این مسیر چهار خطه و برای تردد ایمن می شود.

به گزارش ایرنا، طرح ساخت باند دوم بهشهر-گرگان-آزادشهر-بجنورد-قوچان ۵۶۴ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از این مسیر در استان خراسان شمالی و در حدفاصل فاروج-جنگل گلستان واقع است.

بخش های زیادی از این مسیر در سال های گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده است و تکمیل باند دوم بجنورد-جنگل گلستان به طول ۱۳۴ کیلومتر با ۸۴ درصد پیشرفت در دست اجرا است.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.