مرتضی شیروانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۶ پل پس از سیل سال ۹۸ به صورت موقت بازسازی و احداث شدند که باید دوباره سازه جدیدی احداث شود.
وی اظهار داشت: در این راستا برای احداث هر یک از پل های جدید "دوآب"، "زیودار"، "کلات" و "کیان آباد" ۲۰۰ میلیارد ریال، پل "چم شهران" ۱۷۰ و پل "چم مهر" ۴۵۰ میلیارد ریال نیاز است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ادامه داد: همچنین هفت پل نیز تخریبی هستند و تاکنون بازسازی نشده اند که در مجموع باید ۸۷۰ میلیارد ریال شامل ۳۰۰ میلیارد ریال برای پل "میانگلال"، ۱۵۰ میلیارد ریال برای پل "شباندر"، ۱۰۰ میلیارد ریال برای هر یک از پل های "هزار جریب"، "آبگرمک" و " مله گاو"، ۷۰ میلیارد ریال برای پل "درمره" و ۵۰ میلیارد ریال برای احداث پل "ایمان آباد" تامین شود.
شیروانی با بیان اینکه ۱۶۰ دستگاه پل نیز در آستانه تخریب می باشد بیان کرد: برای بهسازی و احداث برخی پل های جدید در این خصوص نیز ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در مجموع باید برای پل های موقت، بازسازی نشده و در آستانه تخریب استان ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال تخصیص یابد.
چند دستگاه پل از سیل ۹۸ بازسازی شد؟
وی مجموع پل های موجود در محورهای ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی استان را ۱۴ هزار دستگاه برشمرد و افزود: پیگیری های متعددی برای تخصیص ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز جهت احداث و بهسازی ۱۷۳ دستگاه پل انجام شده اما تاکنون اعتباری تخصیص نیافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان یادآور شد: پس از سیل سال ۹۸، ۲۱۰ دستگاه پل احداث و بازسازی شد که ۱۶۵ دستگاه از این تعداد تا دهانه هشت متر، ۲۴ دستگاه تا دهانه ۲۰ متر، ۱۷ دستگاه تا دهانه ۷۲ و چهار پل نیز تا دهانه ۱۵۰ متر بوده است.
شیروانی همچنین گفت: ۲۲ کیلومتر دیوار حائل برای ارتقای ایمنی جاده های استان باید در پلدختر، چگنی، الیگودرز، بروجرد و خرم آباد احداث شود که برای هر کیلومتر ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز است.