بجنورد-ایرنا- مدیرعامل پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد گفت: این شرکت ارزش صادرات محصولات خود را به ۴۶ درصد و اهداف صادرات را به ۲۶ کشور دنیا توسعه داد.

یوسف حسنی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحد تولیدی اخیرا موفق به اخذ تندیس زرین و لوح تقدیر صادر کننده نمونه ملی شد.

وی خاطرنشان کرد: تنوع در بسته بندی و ارائه محصولات از شاخص های ارزیابی برای گزینش واحدهای نمونه صادرکننده در عرصه ملی بود.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان با بیان اینکه سال های پیش، صادرات پتروشیمی خراسان به ۱۴ کشور انجام می شد تصریح کرد: افزایش میزان صادرات و کشورهای هدف صادراتی نشان از کیفیت بالای محصولات این شرکت دارد.

وی خاطرنشان کرد: از میان ۷۰ شرکت پتروشیمی، تنها ۲ شرکت پتروشیمی خراسان و نوری موفق به اخذ تندیس و لوح تقدیر صادر کننده نمونه ملی شدند.

به گزارش ایرنا، محصولات شرکت پتروشیمی خراسان بیش از ۶۶ درصد سبد صادراتی استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

طرح مجتمع پتروشیمی خراسان از سال ۱۳۷۱ آغاز و در بیش از چهار سال با صرف هزینه ۵۲۴ میلیون دلار و ۵۲۰ میلیارد ریال ساخته شد و در تیر ماه ۱۳۷۵ با حضور رئیس جمهور وقت مورد بهره برداری قرار گرفت.

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

براساس اعلام پتروشیمی خراسان در نیمه نخست امسال ۶۵ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار کالا از این شرکت صادر شده و این میزان صادرات، بیش از ۷۰ درصد صادرات کل استان خراسان شمالی را به خودش اختصاص داده است.

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.