تهران- ایرنا- وزارت خارجه سوریه یکشنبه شب هشدار داد که تداوم حملات و تجاوزهای رژیم صهیونیستی منطقه را وارد چرخه گسترده‌تری از حشونت‌ها خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، برای سومین مرتبه طی حدود یک هفته اخیر، رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه فرودگاه‌های دمشق و حلب انجام داد که خسارت‌های جانی و مالی به بار آورد و فعالیت‌های این دو فرودگاه را به صورت موقت متوقف کرد.

وزارت خارجه سوریه افزوده است: پافشاری اشغالگران در حملات خود گواه دیگری بر شکست آن و خشم فزاینده‌ای است که به دلیل پایداری سوریه احساس می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: حامیان (رژیم) اسرائیل بار دیگر ثابت کردند که قوانین بین المللی برای آنها چیزی نیست جز ابزاری که برای تحقق برنامه‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

دمشق همچنین اعلام کرد، سوریه نسبت به عواقب ادامه این حملات هشدار می‌دهد که منطقه را در یک چرخه گسترده تری از خشونت فرو می‌برد که مهار آن دشوار خواهد بود.

یک مقام نظامی سوری اعلام کرد: در ساعت ۵:۲۵ صبح امروز (یکشنبه ۲۲ اکتبر) دشمن اسرائیلی به صورت همزمان از دریای مدیترانه در غرب لاذقیه و از سمت منطقه جولان اشغالی، فرودگاه‌های حلب و دمشق را هدف حمله موشکی قرار داد.

پیش از این منابع خبری از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های دمشق و حلب خبر داده بودند.

این دو فرودگاه چندی پیش نیز هدف حمله هوایی قرار گرفته بودند و فعالیت آن متوقف شده بود اما پس از ترمیم باند فرود آنها، بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفتند.