تهران- ایرنا - یکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد این کشور و عربستان در مرحله نهایی مذاکرات پیرامون همکاری وسیع در صنعت دفاعی هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، «کیم تائی هیو» معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی که در سفر ۴ روزه رئیس جمهوری این کشور به عربستان وی را همراهی می کند در مصاحبه با خبرنگاران گفت دو کشور در مرحله نهایی مذاکرات در زمینه همکاری وسیع صنعت دفاعی که شامل سیستم های دفاعی ضدجنگنده و سلاح های گرم است به سر می برند.

وی افزود: «صنعت دفاعی مانند فضا و بازاری جدید و باز در همکاری با عربستان برای ما ظاهر شد. مذاکرات همکاری صنعت دفاعی در مرحله نهایی است و دو طرف درباره برنامه های همکاری دفاعی که درازمدت و سیستماتیک خواهد بود مذاکره می کنند. »

این مقام سیاسی کره جنوبی با اشاره به این که صادرات صنایع دفاعی سال گذشته به بالاترین سطح خود یعنی ۱۷.۳ میلیارد دلار رسید گفت همکاری ما با عربستان سعودی در این زمینه به دلیل آن است که سیستم های تسلیحات ما که از بهترین تکنولوژی های صنعت دفاعی استفاده می کند به تقویت ظرفیت های دفاعی عربستان کمک خواهد کرد و نیرویی قوی برای گسترش موفقیت هایمان در صادرات صنعت دفاعی است.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی امروز با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نشستی برگزار کرد که در آن به تبادل دیدگاه ها پیرامون جنگ اسرائیل و فلسطین پرداختند و بر اجماعی درباره توقف شرایط بد انسانی در نوار غزه تاکید کردند.