ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: امواج بارشی از فردا، سه‌شنبه شمال استان را فرا می‌گیرد و لازم است شهروندان موارد ایمنی را رعایت کنند.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امواج بارشی تا روز چهارشنبه موجب بارندگی پراکنده‌ در مناطقی از شمال آذربایجان غربی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز، دوشنبه آسمان استان صاف است و پدیده خاصی پیش بینی نمی شود، اضافه کرد: با وجود احتمال بارش پراکنده، تغییرات دمایی چندانی برای روزهای پیش رو پیش‌بینی نمی‌شود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب با ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین و شهرستان پلدشت با ۲۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مناطق استان بودند.

صابری با بیان اینکه بارندگی‌های مهرماه استان مطلوب بود، گفت: متوسط کل بارش های استان در مهرماه ۱۸.۸ میلی‌متر ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان دراز مدت ۶ میلی‌متر افزایش دارد.

بیشتر بخوانید:

فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تشدید می‌شود

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در هفته گذشته شاهد بارندگی‌های متناوب به ویژه در نقاط شمال استان بود که تلاقی این بارش‌ها با ایام کشت پاییزه موجب خوشحالی زارعان شده‌است.

این استان با حدود ۳۰۰ میلیمتر بارندگی در سال از استانهای پر بارش محسوب می‌شود ولی همچنان کمبود بارندگی‌ها و خشکسالی‌ها بر روند کشاورزی منطقه و میزان سطح آبهای زیر زمینی تاثیری منفی گذاشته‌است