تهران-ایرنا- یک تحلیلگر و روزنامه‌نگار برجسته صهیونیست از نخست‌وزیر رژیم اسراییل خواست مثل دیگر مقامات، مسئولیت شکست مقابل مقاومت فلسطین را بپذیرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،«بن کاسپیت» نویسنده صهیونیست کتاب «دوران نتانیاهو» و ستون نویس روزنامه صهیونیستی «معاریو» در صفحه شخصی خود در ایکس(توییتر سابق) با اشاره به عذرخواهی بیشتر مقامات سابق و کنونی رژیم صهیونیستی به خاطر شکست از مقاومت فلسطین، از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم خواست مسئولیت این شکست را بپذیرد.

این روزنامه نگار صهیونیست، پیام عذرخواهی «نفتالی بنت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی را درباره شکست از مقاومت فلسطین بازنشر کرد و نوشت: اگرچه بنت، بیشتر از یکسال نخست وزیر نبود و در دوران وی هم، اوضاع غزه آرام بود، اما از پذیرش مسئولیت (این شکست) فرار نکرد.

بنت نیز امروز در پیامی که در صفحه شخصی خود در ایکس منتشر کرد، نوشت: من هم مسئول (این شکست) هستم. من هم ۱۲ ماه نخست وزیر بودم و فرصت نکردم برخی کارها را انجام دهم و در نتیجه کابینه ام سقوط کرد.

وزیر جنگ، فرمانده ارتش، سازمان امنیت داخلی(شین بت) و بسیاری دیگر از مقامات رژیم صهیونیستی به خاطر شکست از مقاومت فلسطین در جنگ غزه عذرخواهی و خود را به خاطر این شکست، مسئول اعلام کرده اند.

به گزارش ایرنا، درخواست‌ها برای استعفا و محاکمه نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی رو به‌ افزایش است.

خبرگزاری رویترز پیشتر درباره شرایط این روزهای کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیلی ها کابینه نتانیاهو را مقصر حمله حماس و شروع جنگ غزه می دانند.

رویترز با اشاره به بیش از دو دهه حضور نتانیاهو در عرصه سیاست رژیم صهیونیستی به عنوان نخست وزیر افزود: هر اتفاقی بیفتد، روز محاکمه نخست وزیر هم فرا می رسد.

این رسانه غربی نوشت که نتانیاهو اکنون مقصر دوقطبی سازی «اسرائیل» با مطرح کردن لایحه تغییرات قضائی و در نتیجه تضعیف توان رزمی ارتش این رژیم است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز با تیتر «اکتبر ناکام ۲۰۲۳»، به حمله مشترک مصر و سوریه به رژیم صهیونیستی در اکتبر سال ۱۹۷۳ اشاره کرد و نوشت: نتیجه این شکست، کناره گیری «گلدا مئیر» نخست وزیر وقت بود.

نظرسنجی ها نیز نظر این محقق صهیونیست را تایید می کند و براساس نظرسنجی روزنامه معاریو، ۷۹ درصد «اسرائیلی ها» خواهان کناره گیری نتانیاهو و ۶۶ درصد از آنها خواهان نخست وزیری فرد دیگری هستند و ۱۳ درصد هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌اند.