تهران - ایرنا - مشاور رئیس و مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برگزاری آزمون عمومی و نشر آگهی برای جذب و بکارگیری نیروی قراردادکارمعین در شهرداری‌های هفت استان کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حمید روحی روز دوشنبه گفت: به منظور بکارگیری نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته در جهت تقویت بدنه کارشناسی شهرداری‌ها،   نیازهای واقعیِ نیروی انسانی در رشته‌های شغلی مصوب شهرداری‌های استان زنجان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قزوین، کرمان، مرکزی و هرمزگان شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت که باتوجه به وجود سهمیه بکارگیری دریافت شده از سازمان اداری و استخدامی کشور، تعداد ۵۱۰ نفر در قالب قراردادکارمعین در ۲۸ رشته شغلی از طریق شرکت در آزمون عمومی و فضای رقابتی در شهرداری‌های متقاضی بکارگیری خواهند شد.

وی افزود: علاقه‌مندان به اشتغال در شهرداری‌های استان‌های یادشده می‌توانند تا روز جمعه پنجم آبان با مراجعه به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی اینترنتی www.hrtc.ir و ثبت نام در آزمون مزبور شرایط بکارگیری خود را در شهرداری مورد نظر فراهم کنند.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: مجوز بکارگیری نیروی قراردادکارمعین در شهرداری‌های استان‌های فارس، همدان و سمنان نیز صادر شده است که زمان ثبت نام آن برای اطلاع متقاضیان اعلام خواهد شد.

روحی یادآور شد: برای سایر شهرداری‌هایی که نیاز ضروری به نیروی متخصص در مشاغل کارمندی را دارند نیز پس از بررسی و تشخیص ضرورت تقاضا با توجه به وضعیت نیروی انسانی موجود در شهرداری مربوطه و در صورت عدم تراکم نیروی انسانی در شهرداری همچنین پیش بینی اعتبار و منابع تامین مالی در بودجه سنواتی و دارا بودن باقیمانده مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور، اقدام می‌شود.

نحوه بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌های کشور

مشاور رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های گفت: بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌های کشور مطابق آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها و اصلاحیه‌ بعدی آن در قالب قرارداد مدت معین و در چارچوب قانون کار انجام می‌شود.

روحی از دریافت مجوز بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌های کشور خبر داد و با تقدیر از همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و کارشناسان ذی‌ربط افزود: در راستای اجرای دستورالعمل آزمون بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌های کشور ابلاغی وزیر کشور و به منظور تعیین استاندارد نیروی انسانی در دهیاری ها و همچنین شناسایی نیازهای واقعیِ نیرو در رشته‌های شغلی مصوب دهیاری‌ها، تیمی از نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، کارشناسان دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی و کارشناسان این سازمان تشکیل و از دهیاری‌های استان مرکزی به صورت آزمایشی بازدید شد.

وی اظهار داشت: پس از برگزاری چندین جلسه، براساس کارشناسی‌های انجام شده نیازهای نیروی انسانی در دهیاری‌های استان مرکزی شناسایی شد که فرایند دریافت مجوز از سازمان اداری و استخدامی کشور در دست پیگیری است.

روحی اضافه کرد: درباره سایر دهیاری‌های کشور نیز که نیاز به نیروی انسانی متخصص دارند، پس از بررسی و تشخیص ضرورت تقاضا، مطابق استاندارد نیروی انسانی تعیین شده و با توجه به وضعیت نیروی انسانی موجود در دهیاری، در صورت وجود پست سازمانی بدون تصدی و به شرط عدم تراکم نیروی انسانی همچنین پیش بینی اعتبار مورد نیاز، نسبت به پیگیری دریافت مجوز از سازمان اداری و استخدامی کشور، اقدام خواهد شد.

وی یادآورشد: به محض دریافت سهمیه بکارگیری از سازمان اداری و استخدامی کشور، ‌ مجری برگزاری آزمون یادشده، زمان و نحوه ثبت نام آزمون فوق، برای اطلاع رسانی به افرادی که تمایل به اشتغال در دهیاری‌ها را دارند، اعلام خواهد شد.