تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه سوئد بدون محکوم کردن جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: اتحادیه اروپا همچنان موضوع «آتش‌بس بشردوستانه» در جنگ بین اسرائیل و حماس را بررسی می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، توبیاس بیلستروم روز دوشنبه پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران افزود: بحث‌ها ادامه دارد، اما مسئله واقعا در مورد آتش‌بس نیست بلکه در مورد چگونگی ارائه کمک‌های لازم به فلسطینیان در غزه است که می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود.

وزیر امور خارجه سوئد ادامه داد: ما پیشنهاد سازمان ملل برای ایجاد کریدور بشردوستانه را ترجیح می‌دهیم.

این درحالیست که دولت‌های غربی بدون محکوم کردن این حادثه هولناک، به واکنش‌های انفعالی درباره غیرقانونی بودن کشتار غیرنظامیان، بسنده کرده‌اند. آن‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل پیشتر گفته بود که این سازمان باید اجازه دسترسی به غزه را داشته باشد تا کمک‌های فوری بشردوستانه را به غیرنظامیان فلسطینی که در نوار غزه گرفتار و بی‌پناه هستند، منتقل کند.

او گفته بود: من از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که حمایت بشردوستانه فوری را برای این منظور بسیج کند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین ایجاد یک کریدور بشردوستانه به داخل و خارج غزه که در محاصره کامل رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته است را خواستار شده بود.

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز با چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی در کشتن غیرنظامیان غزه، بارها با این رژیم ابراز همبستگی کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر امروز از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه به پنج هزار و ۸۷ نفر و شمار زخمی ها به ۱۵ هزار و ۲۷۳ نفر خبر داد.