تهران- ایرنا- سفیر روسیه در آلمان اظهار داشت: روابط مسکو و برلین در حال حاضر مایوس کننده به نظر می‌رسد و روسیه را نمی‌توان مقصر این انحطاط دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سرگئی نچایف در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت: از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، طرف آلمانی از گفت‌وگو اجتناب کرده است.

سفیر روسیه در آلمان تصریح کرد: برلین تحمیل «شکست استراتژیک به روسیه» را ترجیح داده، در تخریب پایه‌های اقتصادی روابط ما پیش قدم شده و از پروژه‌ها و طرح های مشترک خودداری کرده است.

وی با اشاره به اینکه آلمان از نظر تعداد دیپلمات‌های روسی که از کشورش اخراج کرده در میان پیشگامان قرار دارد، گفت: انحطاط روابط دوجانبه انتخاب ما نیست بلکه برلین است که به دنبال نابودی آنهاست.

سفیر روسیه در برلین خاطرنشان کرد: همچنین آلمان «با ارسال جدیدترین تسلیحات و سخت افزارهای نظامی از کی‌یف حمایت گسترده‌ای کرده است.»

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، برلین یکی از حامیان اصلی کی‌یف بوده است و تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار از جمله تانک‌های لئوپارد، خودروهای زرهی جنگی و سیستم‌های دفاع هوایی را به اوکراین ارسال می‌کند.

نچایف گفته بود که عرضه جنگ افزارهای مرگبار به اوکراین خط قرمز مسکو بود که برلین از آن عبور کرده است.