یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج یکی از مصوبات سفر دور دوم هیات دولت به این استان بوده که از هفته آینده روزانه شدن پروازهای این فرودگاه در دستور کار سازمان هواپیمایی کشور قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید علی احمدزاده روز دوشنبه در دیدار با رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به مصوبه سفر دور دوم هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: برقراری همه روزه پروازهای فرودگاه یاسوج از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است که خواهان اجرایی شدن این مصوبه هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان نیازمند توسعه است، افزود: حمل و نقل هوایی یکی از مولفه های توسعه اقتصادی استان است و بدون داشتن این زیرساخت، توسعه و پیشرفت امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: برخی از فرصت های سرمایه گذاری در استان به دلیل فراهم نبودن این زیرساخت از دست می رود، بنابراین مطالبه مردم را تا زمان اجرایی شدن دنبال خواهیم کرد.

احمدزاده اضافه کرد :در دیدار با رئیس شرکت هواپیمایی ماهان، وعده هایی در خصوص برقراری همه روزه پروازهای فرودگاه یاسوج داده شد که خواستار عملیاتی شدن آن هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور نیز در این دیدار قول برقراری همه روزه پروازه ها داد و گفت: از هفته آینده روزانه شدن پروازهای فرودگاه یاسوج در دستور کار سازمان هواپیمایی کشور قرار خواهد گرفت.

محمد محمدی بخش افزود: تلاش می کنیم پروازهای فرودگاه یاسوج در زمستان نیز به صورت همه روزه و کامل باشد.

به گزارش ایرنا، پروازهای فرودگاه بین المللی یاسوج، ۲ پرواز در هفته خلاصه شده و این مساله مشکلاتی را برای کهگیلویه و بویراحمدی ها بویژه در حوزه سرمایه گذاری ایجاد کرده است.

سفر۲ روزه و دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲۶ و ۲۷ تیرماه امسال مصوبه های امیدآفرین بسیاری در حوزه زیرساخت های اقتصادی و عمرانی داشت و یکی از آنها افزایش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج در هفت روز هفته بود و برغم اینکه رئیس جمهور مهلتی ۱۰ روزه مشخص کرده بود اما هنوز خبری از افزایش پروازها نیست.

فرودگاه یاسوج در قلب یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران واقع شده است و حدود ۲ سال می شود که عنوان بین المللی را هم با خود به یدک می کشد دریغ از اینکه حتی یک پرواز بین المللی داشته باشد و تمام پروازهای این فرودگاه در ۲ پرواز کج دار و مریز در روزهای شنبه و چهارشنبه خلاصه شده است.

فرودگاه یاسوج رهاورد سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ بوده است که برای رفاه حال مردم و خروج استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ آن بر زمین خرده اما اکنون این سرمایه‌ گرانبها بدون کمترین کاربرد رها شده است و پروازهای آن در پیچ و خم وعده ها پروازها به گل نشسته اند.

طبق اعلام متولیان امر در فرودگاه یاسوج، این فرودگاه در طول یک روز ظرفیت دو پرواز ۱۰۰ نفره به تهران را دارد اما چرا با وجود این همه مسافر مردم یاسوج باید مجبور باشند از پروازهای شیراز، اهواز و اصفهان استفاده کنند.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت که فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.