گچساران- ایرنا - معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: بیش از سه میلیون ۵۰۰ هزار تن گندم  امسال از اراضی دیم و در ۲۱ استان کشور تامین و تحویل دولت دادیم که این اقدام ۶۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به دنبال داشته است.

سید مصطفی سیدهاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم کشور با قابلیت برداشت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در سال ، تاکنون زیر پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هشت میلیون هکتار اراضی دیم در کشور وجود دارد، گفت: خرید تضمینی محصولات، تامین کود و بذر یارانه‌ای، اختصاص یارانه بیمه محصولات دیم، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و آموزش های رایگان به کشاورزان از جمله مشوق هایی طرح جهش تولید در دیمزارها ست.

هاشمی ابراز کرد: میزان گندم خریداری شده از سوی دولت امسال حدود ۱۰ میلیون ۳۰۰ هزار تن بوده که ۳۵ درصد آن از سوی ستاد اجرایی فرمان امام در قالب طرح جهش تامین شد.

وی تصریح کرد: هم اینک هم بیش از ۶۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب اجرای طرح جهش تولید زیر کشت محصولات کشاورزی رفته که امید می رود در سال آینده به ۱۰۰ هزار هکتار برسد.

هاشمی اظهار کرد: این طرح در پنج محصول دیمی شامل گندم و جو، نخود، عدس و دانه ای روغنی و علوفه و گیاهان دارویی در حال اجراست.

تعهد ۳۹۲ هزار شغل توسط بنیاد برکت در سال ۱۴۰۲

معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تاکنون در زمینه اشتغالزایی خرد و خانگی اقدامات چشمگیری در سطح کشور برداشته که تعهد اشتغال این ستاد در سالجاری بیش از ۳۹۲ هزار شغل است.

هاشمی ابراز کرد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) برای خرید ادوات کشاورزی امسال به کشاورزان دیم کار، برای امور زراعت پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنیاد برکت برا اشتغالزایی اختصاص یافت که در این زمینه قرار داد به هشت بانک عامل بسته شده است.

هاشمی اظهار کرد: امسال ۲ طرح بزرگ اقتصادی شامل کارخانه قند یاسوج و شرکت گیاهان دارویی اکسید سبز سربیشه گچساران از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسیده و این امر یک تکلیف است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام( ره ) اقدامات گسترده ای را در حوزه های مختلف تاکنون انجام داده افزود: فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سه محور اصلی اشتغالزایی، محرومیت زدایی و اقتصادی است.