شهرکرد - ایرنا - رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: متقاضیان حضور در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از روز یکشنبه ۱۴ تا ۲۰ آبان ماه می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۸ بعد از ظهر با مراجعه به فرمانداری مرکز استان و یا وزارت کشور نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

محسن حسین‌میرزایی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کسانی که متقاضی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری برای این استان هستند اگر امکان دسترسی به فرمانداری شهرستان شهرکرد و یا وزارت کشور ندارند؛ می‌توانند با مراجعه به فرمانداری قم نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: مدارک مورد نیاز متقاضیان برای ثبت‌نام در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری اصل شناسنامه عکس‌دار، تصویر از همه صفحه‌های شناسنامه، اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر از پشت و روی کارت ملی، یک نسخه از اصل مدرک حوزوی و یک نسخه از تصویر آن، ۶ قطعه عکس ۶ در چهار و تکمیل پرسشنامه از سوی داوطلب است.

حسین‌میرزایی گفت: ثبت‌نام متقاضیان حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی اینترنتی و غیرحضوری است، اما ثبت نام در مجلس خبرگان رهبری باید به صورت حضوری انجام شود.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری کسانی که متقاضی داوطلبی شورای خبرگان رهبری هستند باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۴۰ سال تمام، توانایی لازم برای انجام وظایف نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، شرایطی مانند عدالت و اشتهار به دیانت، شایستگی، سلامت اخلاقی و اقتصادی داشته باشند.

حسین‌میرزایی گفت: نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی که به تشخیص مراجع قانونی و رسمی نظام جمهوری اسلامی می‌رسد، دارا بودن بینش مناسب سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسائل روز، تعهد به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه داشته باشند از جمله شرایط برای داوطلبان این انتخابات است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخاب دوره ششم مجلس خبرگان همزمان با انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.