تهران بزرگ - ایرنا - خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود که ۲۰۰ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده تا پایان سال به حساب شهرداری تهران واریز شود که کمک خوبی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی و پرداخت حقوق است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حبیب کاشانی روز سه‌شنبه در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۶ ماه ابتدایی امسال اظهار کرد: بودجه امسال ۷۵۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است که در ۶ ماه ابتدایی سال ۳۴۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال نسبت وصولی به کل بودجه مصوب ۴۵.۸۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد بودجه ۶ ماهه محقق شده است، ادامه داد: از ۳۴۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال عملکرد نقد و غیرنقد ۳۳۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال عملکرد نقد و ۱۶ هزار ۵۶۰ میلیارد ریال عملکرد غیرنقد بود.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در فصل درآمدها باید در ۶ ماه نخست سال ۳۲۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد محقق می‌شد که ۳۲۷ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال درآمد کسب و در درآمدهای نقدی بالای ۱۰۰ درصد پول دریافت کردیم.

کاشانی یادآور شد: در منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای بیش از ۹ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال وصول شد که باید ۳۳ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال باشد؛ ۲۷ درصد مبلغ مصوب را به خود اختصاص می‌دهد.

وی خبر داد: در منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی نیز باید ۲۲ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال وصول می‌شد که ۱۱ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل ۴۱ درصد محقق شد.

کاشانی با اشاره به اینکه ۱۳۶ هزار میلیارد ریال عوارض کالا بوده که ۹۸ هزار میلیارد ریال آن محقق شده است، اضافه کرد: در فروردین و اردیبهشت ماه درآمد شهرداری تهران ۱۰۰ هزار میلیارد ریال، خرداد ماه بیش از ۷۶ هزار میلیارد ریال، تیر ماه ۵۱ هزار میلیارد ریال، مرداد ماه ۶۲ هزار میلیارد ریال و شهریور ماه نیز ۵۴ هزار میلیارد ریال بود.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در خصوص هزینه‌ها در بخش نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی در سه بخش هزینه‌ای، تملک دارایی مالی و سرمایه‌ای در مجموع ۶۷۷ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است؛ با اختصاص اعتبار ۴۴۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال و عملکرد حدود ۱۵۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۳۴ درصد است.

کاشانی اظهار کرد: در خصوص هزینه‌ها در بخش غیرنقدی اعتبار ابلاغی در دو بخش تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۱۲۲ هزار میلیارد ریال ابلاغ شده ولی با تخصیص اعتبار ۱۱۴ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال و عملکرد حدود ۱۰۹ هزار میلیارد ریال درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار حدود ۸/۸۲ درصد است.

وی تصریح کرد: در خصوص هزینه‌ها در بخش نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی در سه بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۷۹۷ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال ابلاغ شده که با توجه به تخصیص اعتبار ۵۵۸ هزار و ۱۰ میلیارد ریال پرداخت نقدینگی ۳۰۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و عملکرد حدود ۱۶۱ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۲۸.۹۹ درصد بود.