مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه رسانه‌ها مدیریت افکار عمومی را بر عهده دارند، گفت: امپراتوری رسانه‌ای غرب در مساله فلسطین شکست خورد و افکار عمومی جهانیان در حمایت از غزه همسو شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی روز سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مهاباد اظهار کرد: در طول ۲ هفته از شروع عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۴۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های مختلف به شهادت رسیده و دفاتر برخی رسانه‌های در این منطقه نیز مورد هدف قرار گرفت.

وی اضافه کرد: رسانه‌های رژیم صهیونیستی با استفاده از هوش مصنوعی سعی داشتند که مبارزه مردم فلسطین در دفاع از سرزمین خود را به سمت دیگری هدایت کنند اما نقشه آنان شکست خورد و اکنون افکار عمومی جهان بر وضعیت این جنگ نابرابر آگاهی دارند.

امام جمعه مهاباد افزود: هم اکنون علاوه بر کشورهای اسلامی، در بسیاری از کشورهای غربی از جمله آلمان، فرانسه و انگلستان میلیون ها نفر در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی می کنند و این امر نشان می دهد که رسانه های غربی نتوانسته اند در زمینه وارونه جلوه دادن واقعیت های این جنگ موفق عمل کنند.

وی ادامه داد: در حالی که از زمان شروع عملیات «طوفان الاقصی» سران بسیاری از کشورهای غربی به سرزمین های اشغالی سفر کرده اند اما هیچ کدام از سران کشورهای عربی به فلسطین و حتی لبنان نرفته اند و بازگشایی گذرگاه مصر به سمت غزه هم با مجوز کشورهای غربی صورت گرفت.

ماموستا امامی گفت: همه مردم جهان بر این امر آگاه هستند که اتاق فکر جنگ رژیم صهیونیستی توسط آمریکا هدایت و حمایت می شود و با اثرگذاری استکبار جهانی، بسیاری از هنرمندان و سلبریتی ها در برابر این همه ظلم و جنایت این رژیم سکوت کرده اند.

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه با تقدیر از تجمع خودجوش مردم مهاباد در حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: تجمع مردم این شهر به‌ویژه حضور روحانیون مهابادی در این گردهمایی بازتاب بسیار خوبی داشت.

حسن عباسی با توجه به مساله رسانه‌ها و کانال های تلگرامی نیز اضافه کرد: بسیاری از این رسانه ها از یارانه بخش دولتی استفاده می کنند ولی در بازتاب دستاوردهای نظام در این منطقه نقش بسیار کم‌رنگی ایفا می‌کنند.

وی افزود: یارانه رسانه ها باید با نظارت شورای تامین و مسوولان اجرایی شهرستان اختصاص یابد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص راهکار مناسبی اتخاذ کند تا دادن یارانه ها با هماهنگی مسوولان صورت گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد با انتقاد از بازار عرضه البسه مهاباد ادامه داد: بسیاری از کالاهای عرضه شده در این بازار به نوعی ترویج دهنده فرهنگ و تهاجم فرهنگی غرب است و نظارت دستگاه های متولی در این خصوص بسیار کم است.

عباسی گفت: کشورهای غربی هیچ گاه تکنولوژی و صنعت پیشرفته خود را به جامعه ما منتقل نمی کنند بلکه با تهاجم فرهنگی سعی در نابودسازی فرهنگ مردم این منطقه دارند.

بحث نظارت بیشتر بر رسانه‌های مجازی، برنامه ریزی برای ساخت مجتمع فرهنگی هنری و تامین منابع و تازه های کتاب در کتابخانه های این شهر از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.