تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از ارسال بیش از ۵ هزار اثر به جشنواره سلاله خبر داد و گفت: آئین اختتامیه نخستین دوره جشنواره «سلاله» هشتم آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل با اشاره به انجام فعالیت‌های متنوع در عرصه امامزادگان در چارچوب سیاست‌ها، راهبردها و اهداف برنامه‌ریزی شده اظهارداشت: در کنار اقدامات فرهنگی و اجتماعی و جلسات و دوره‌های آموزشی که برگزار می‌شود برای ایجاد انسجام و وحدت رویه در فعالیت ها، بحث جشنواره تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سلاله گفت: از بین هشت هزار بقعه متبرکه که در سطح کشور وجود دارد، یکهزار و ۲۰۰ امامزاده در این جشنواره که در قالب سه سطح برگزار می شود، شرکت کردند. در سطح یک تقریبا ۲۰۰ بقعه در سطح دو ۳۴۷ بقعه و مابقی در سطح سه شرکت کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این جشنواره در چهار محور فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی و عمرانی برگزار شد. به عنوان مثال در بحث فرهنگی، به استقرار هیئات در بقاع متبرکه و سبک زندگی پرداخته شده و یا در حوزه اجتماعی، بحث قرار دوازدهم و شمیم خدمت مد نظر قرار داشته است.

عادل از ارسال بیش از ۵ هزار اثر به این جشنواره خبر داد و بیان کرد: آثار ارائه شده طی یک مرحله در استان‌ها داوری شدند و برگزیدگان استانی به مرحله داوری کشوری راه یافتند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، هشتم آبان ماه اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.