تهران – ایرنا – واشنگتن پست با ارایه گزارشی مدعی شد که با افزایش احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نواز غزه، دولت آمریکا آماده می‌شود تا بیش از ۶۰۰ هزار نفر از شهروندان خود را از منطقه خاورمیانه خارج کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن پست امروز سه شنبه به نقل از چهار مقام آگاه نوشت که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حال آماده شدن برای این احتمال است که در صورت مهار نشدن خونریزی ها در غزه، صدها هزار شهروند آمریکایی مجبور به خروج از خاورمیانه شوند.

دورنمای چنین عملیاتی در حالی مطرح می‌شود که نیروهای اسرائیلی با کمک تسلیحات و مستشاران نظامی آمریکایی، برای حمله زمینی علیه حماس آماده می‌شوند.

واشنگتن پست به نقل از مقام های مذکور نوشت که بیشترین نگرانی در مورد آمریکایی ‌هایی است که در فلسطین اشغالی و لبنان زندگی می‌کنند. با این حال این منابع تأکید کردند که چنین جابجایی عظیمی به عنوان بدترین سناریو تلقی شده و احتمال وقوع سناریوهای دیگر بیشتر است.

بر اساس برآوردهای وزارت امور خارجه آمریکا، در زمان حمله حماس، حدود ۶۰۰ هزار شهروند آمریکایی در سرزمین های اشغالی و ۸۶ هزار نفر دیگر در لبنان سکونت داشتند.

به گفته کارشناسان، ممکن است عملیات خروج اتباع آمریکایی از خاورمیانه به نحو بی سابقه ای دشوار باشد و از هواپیماهای نیروی هوایی یا کشتی های جنگی نیروی دریایی که در هفته های اخیر روانه منطقه شده اند، برای این منظور استفاده شود.