تهران- ایرنا- کارشناس روابط بین‌الملل معتقد است جنگ غزه بر سرنوشت دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا اثرگذار خواهد بود و به موازات کاهش توجه رسانه‌های آمریکایی به مساله اوکراین و توجه فزاینده به جنگ غزه، شاهد کاهش تمرکز تسلیحاتی و میدانی کاخ سفید در تحولات اوکراین خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، «فواد ایزدی» استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین ‌الملل و آمریکا با بیان اینکه ورود غرب به سردمداری آمریکا به منطقه و حمایت بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، آنها را همزمان با دو بحران غزه و اوکراین درگیر کرده‌است، گفت: جنگ غزه تاثیر منفی بر پرونده اوکراین خواهد گذاشت.

ایزدی افزود : قبل از عملیات «طوفان الاقصی» رسانه‌های آمریکایی بر بحران اوکراین متمرکز بودند . از طرفی اوضاع غربی‌ها در جبهه اوکراین مطلوب نیست و آنها باید با تبلیغات رسانه‌ای، هزینه‌های چند ده میلیاردی خود را به کی‌یف توجیه کنند. در شرایط کنونی اما تمرکز رسانه‌ های غربی بر جنگ غزه است و پوشش بحران اوکراین ضعیف به نظر می‌رسد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مخاطب آمریکایی حافظه ضعیفی دارد، خاطر نشان کرد: این مخاطبان نیاز به تبلیغات و پروپاگاندای همیشگی و دائمی دارند؛ موضوعی که برای دولت بایدن مطلوب نیست و وی در این راه هزینه خواهد داد.

از نگاه ایزدی به موازات کاهش توجه رسانه‌های آمریکایی به مساله اوکراین و توجه فزاینده به جنگ غزه، شاهد کاهش تمرکز تسلیحاتی و میدانی کاخ سفید در تحولات این حوزه نیز خواهیم بود.

او در این زمینه اظهار داشت: یک سری محدودیت‌هایی در حوزه تسلیحاتی برای غرب با محوریت آمریکا وجود دارد. وقتی تسلیحات آمریکایی به سمت اسرائیل سرازیر می‌شود، بالطبع نمی‌تواند همین سیل سلاح روانه اوکراین نیز بشود.

وی در ارتباط با تاثیر جنگ غزه و بحران اوکراین برانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا که حدود یکسال آینده برگزار خواهد شد، تصریح کرد: از انجا که این دو رخداد مهم در دولت دموکرات آمریکا به رهبری بایدن انجام گرفته‌است، بی‌تردید بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نیز اثرگذار خواهد بود.