اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۵۲۳ هکتار از اراضی ملی این استان سال گذشته رفع تصرف و از دست متجاوزان به عرصه‌های ملی خارج شد.

سرهنگ «حمید ارسلانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی در قالب ۱۰۳ فقره پرونده با هدف حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

وی ادامه داد: ۲۴۳ مورد پرونده امسال برای رفع تصرف ۷۹۱ هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان مرکزی تشکیل شد که تاکنون ۶۶ درصد این اراضی از دست متصرفان خارج و رفع تصرف بقیه این اراضی نیز در دستور کار قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۴ فقره پرونده نیز امسال برای جلوگیری از تخریب و تصرف ۶۸ هکتار از اراضی ملی این استان تشکیل شده‌است.

سرهنگ ارسلانی گفت: تصرف اراضی ملی به صورت شخم و ایجاد شیار، ساخت و ساز غیر مجاز و احداث باغ در اراضی ملی انجام شده بود که با شکایت و پیگیری به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی و با حکم مراجع قضایی از دست متصرفان خارج شد.

وی افزود: ۲۳ هزار راس دام نیز امسال در قالب ۸۴ فقره پرونده از مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی اخراج شده‌اند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.