اهواز- ایرنا-  سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: تعداد اعضا و سرانه مطالعه کتاب در مراکز کانون استان با دریافت مجموعه کتاب‌های جدید و توزیع آن در مراکز،  ۱۰ درصد رشد یافته است.

حبیب آل کرد روز چهارشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در حال حاضر ۱۴هزار و ۸۷ نفر عضو فعال در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از خدمات فرهنگی و هنری کانون بهره‌مند هستند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان افزود: در حال حاضر تعداد کتاب‌های موجود در مراکز کانون بیش از یک‌صد هزار جلد است و بیش از ۳۰۰ کارگاه تخصصی با استفاده از بهترین شیوه‌های آموزشی برای گروه سنی خردسال، نونهال و نوجوان در نیمه نخست سال جاری در مراکز کانون استان برگزار شده است.

آل کرد ادامه داد: خوش‌نویسی، انیمیشن، عروسک‌سازی، نقاشی، بازی‌ و سرگرمی، قصه‌گویی، تصویرسازی، کاردستی، سفال، کلاژ، اریگامی، نقالی و... از جمله کارگاه‌های برگزار شده در دو سطح مقدماتی و تکمیلی است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به برنامه‌های شاخص هنری، ادبی و فرهنگی در مراکز استان اظهار کرد: مهرواره های قصه های انقلاب، نماز چشمه پاکی، پویانمایی روایت رود، قاب عکس آفتاب، سوگواره مرثیه‌ای برای خورشید و پیک کتاب نذر کتاب و برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله برنامه‌های اجرا شده است.

وی اضافه کرد: کودکان و نوجوانانی علاقه مند به هنر قصه گویی دوره تابستان در کنار مربیان مراکز با انتخاب قصه‌های مناسب و گذراندن کارگاه‌های آموزشی برای شرکت در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و راهیابی به مرحله استانی فعالیت می کنند.

آل کرد تصریح کرد: این جشنواره از ۲۸ آبان ماه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان با انتخاب قصه‌های مناسب در بخش‌های ملی، آیینی سنتی و زبان اشاره برای راه‌یابی به مرحله استانی باهم به رقابت می‌پردازند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به اینکه طرح کانون مدرسه که از سال گذشته در مراکز کانون آغاز شده بود در حال برگزاری است توضیح داد: در این طرح دانش آموزان با حضور در مراکز کانون، فراتر از آموزش‌های رسمی آموزش و پرورش، از آموزش های غیر رسمی فرهنگی،هنری، ادبی، مذهبی و بهره می‌برند.

وی گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های مراکز کانون در خوزستان است که این موضوع ازطرف کانون کشور در حال پیگیری و برطرف شدن است.

به گزارش ایرنا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با ۵۴ مرکز ثابت و ۶ مرکز سیار در روستاها فعالیت می کند.