مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به ورود امواج ناپایدار بارشی به جنوب آذربایجان‌غربی گفت: این سامانه از شب گذشته بارش‌هایی نیز در شهرستان های اشنویه، پیرانشهر و نقده موجب شده است.

اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امواج ناپایدار بارشی تا اواخر وقت امروز به صورت افزایش ابر و بارش خفیف باران در جو منطقه حضور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با خروج این سامانه، در اوایل هفته آینده جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می شود و در این مدت دمای هوا نیز تغییرات چندانی نخواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به ثبت بارش باران در برخی مناطق استان گفت: طی شبانه روز گذشته بعد از ماکو در شمال آذربایجان غربی که با ۷.۹ میلی‌متر بیشترین بارش را داشت، بارندگی‌ها در اشنویه ۳.۶ میلی‌متر و در ارومیه، خوی، پیرانشهر و نقده نیز کمتر از یک میلی متر ثبت شد.

محمدپور اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و چالدران با حداقل دمای ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۱ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.