قزوین - ایرنا - رییس هیات دو و میدانی استان قزوین گفت: ورزشکاران این رشته در قزوین زمینی برای تمرین ندارند و هیچ کسی هم متاسفانه پاسخگوی مطالبات ما نیست.

محمدعلی غربی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب که رشته دو و میدانی مادر همه ورزش هاست، تاکید کرد: دو و میدانی از پر مدال آورترین رشته ها در عرصه های بازی های آسیایی و رقابت های جهانی محسوب می شود اما متاسفانه این رشته در قزوین به یک بدن بدون روح تبدیل شده است.

وی با اشاره به نبودن یک زمین تمرینی مناسب و استاندارد در سطح این استان اشاره کرد و افزود: برای استعدادیابی و حتی برگزاری مسابقات درون استانی یک زمین تمرینی مناسب نیازمند است که در این رابطه حتی یک زمین خاکی ۴۰۰ متری هم وجود ندارد تا به ورزشکاران این رشته اختصاص پیدا کند.

غربی با اشاره به پیست تمرینی تارتان ورزشگاه سردار آزادگان قزوین، تاکید کرد: با توجه به اینکه این پیست در دست تعمیر قرار دارد و قرار بود تا پایان تابستان به هیات دو و میدانی تحویل ندهند، امروز با گذشت یک ماه و اندی از تاریخ زمان تحویل، هنوز اتفاق خاصی در این رابطه صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: متولیان ورزش و به خصوص مدیریت عالی استان به مادر رشته های ورزشی نیز به مانند بسیاری از رشته های دیگر از جمله فوتبال اهمیت بدهند، و این در حالی است که احداث بسیاری از اماکن ورزشی از جمله زمین تمرین دو و میدانی برعهده اداره کل ورزش و جوانان و یا این هیات نبوده بلکه در این زمینه نیازمند حمایت های این عزیزان هستیم.

رییس هیات دو و میدانی استان قزوین یادآور شد: این رشته در استان استعدادهای فراوان و قهرمانان بی شماری دارد اما به علت نبودن زمین تمرینی بسیاری از ورزشکاران ما از جمله شهلا محمودی که از رکوردداران آسیا نیز محسوب می شوند، برای تمرینات خود به کرج می روند.

غربی با بیان اینکه رشته دو و میدانی دارای استعدادهای بی شمار و نهفته ای در استان قزوین است، افزود: امیدواریم حداقل با واگذاری پیست تارتان ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به هیات دو و میدانی قزوین بتوانیم ضمن گسترش فعالیت های خود در حوزه استعدادیابی، ورزشکارانی را پرورش دهیم تا در رقابت های کشوری و برون مرزی برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.