تهران-ایرنا- نخست وزیر و وزیر خارجه قطر بر لزوم ارسال کمک ها به نوار غزه و مجازات ناقضان قوانین بین المللی تاکید کرد و همتای ترکیه ای وی مشوقان جنایات رژیم اسرائیل را همدست با این رژیم توصیف کرد.

با گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در اظهاراتی گفت که رژیم صهیونیستی مدارس و بیمارستان‌های نوار غزه را هدف قرار می‌دهد و مردم آن منطقه در معرض مجازات دسته جمعی هستند.

وی گفت که بر موضع ثابت قطر در محکومیت هدف قرار دادن غیرنظامیان تاکید و اعلام می کنیم که تمام طرف‌های ناقض قوانین بین المللی باید مجازات شوند.

محمد بن عبدالرحمن افزود: مجازات دسته جمعی مردم غزه را محکوم می کنیم. با طرف ترکیه‌ای در خصوص لزوم کاهش تنش تا رسیدن به آتش بس کامل رایزنی کردیم. ما و ترکیه بر اهمیت ارسال کمک ها به مردم غزه و ممانعت با کوچ اجباری تاکید می‌کنیم.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در ادامه خاطرنشان کرد که اظهارات تحریک آمیز برخی مسئولان "اسرائیلی" و توجیه اتهامات علیه قطر را محکوم می‌کنیم.

وی گفت که شریکایمان را به افزایش تلاش ها برای رسیدن به راه‌حل فراگیر برای مساله فلسطین دعوت می‌کنیم.

از سوی دیگر هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مردم غیرنظامی در مساجد و بیمارستان‌های غزه را هدف قرار می‌دهد و این امر باید متوقف شود.

وی گفت که اسرائیل باید از این اشتباهات منصرف شود و عملیات زمینی منجر به کشتار کامل خواهد شد.

هاکان فیدان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای قطری خود افزود: کسانی نیز که جنایت های اسرائیل را تحت پوشش همبستگی تشویق می کنند، (در این جنایت ها) همدست هستند.

وی افزود: عملیات نظامی در غزه می تواند وحشیگری (رژیم صهیونیستی) را به یک قتل عام کامل تبدیل کند.

وزیر خارجه ترکیه گفت: اسرائیل باید وحشگیری خود را متوقف کند. حملات اسرائیل و مجازات گروهی اهالی غزه و کوچاندن آنها را نمی پذیریم.

پیش از این شماری از مقام های بلندپایه غربی با سفرهای پیاپی به رژیم صهیونیستی از این رژیم حمایت کرده و جنایات های تل آویو در نوار غزه را نادیده گرفته اند.