ساری- ایرنا- تحلیلگر رسانه گفت: آمریکا به موازات حمایت‌های نظامی از اسرائیل، در میدان جنگ رسانه‌ای از راهبرد «خبرنگاران همراه» استفاده می‌کند.

سینا قربانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: اگرچه جنگ رسانه‌ای به طور عمده به هنگام جنگ‌های نظامی کاربرد بیشتری پیدا می کند، اما به این مفهوم نیست که در سایر مواقع جنگ رسانه‌ای در جریان نبوده و یا مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: جنگ رسانه‌ای تنها نبردی است که در زمان صلح نیز بین کشورها به صورت غیر رسمی ادامه دارد و در این شرایط آن‌چیزی که در ظاهر مردم می‌بینند جدال بین رادیو، تلویزیون، خبرگزاری‌ها، مفسران رسانه‌ای، خبرنگاران، شبکه های خبری و... است، اما واقعیت موضوع این است که پشت این جدال، چیزی به نام سیاست های رسانه‌ای کشورها نهفته است که مستقیما توسط بودجه های رسمی مصوب پارلمان‌ها یا بودجه های سری سازمان های اطلاعاتی و امنیتی و سرویس های جاسوسی تغذیه می شود.

قربانی تصریح کرد: راهبرد طراحی شده توسط آمریکا پیش از شروع جنگ علیه عراق، نمونه بسیار برجسته‌ای از جنگ رسانه‌ای به موازات جنگ نظامی به شمار می‌رود؛ راهبردی که آمریکایی ها با ۵۲۷ خبرنگار پیش گرفتند تا آن‌چیزی که مطلوب‌شان بود را به افکارعمومی جهان القا کنند.

وی اضافه کرد: آمریکا با راهبرد "خبرنگاران همراه" در جریان حمله به عراق تلاش کرد تا اخبار جنگ را از دریچه دوربین های خود و البته از زاویه مهاجمان به جهان مخابره نماید.

این تحلیلگر رسانه با اشاره بر اینکه همان راهبرد "خبرنگاران همراه" که سال ۲۰۰۳ توسط آمریکایی ها طراحی شده بود، هم‌اکنون با کمی تغییرات در رابطه با نبرد طوفان الاقصی در حال اجرایی شدن است، اظهار کرد: غرب تلاش می‌کند تا با مخابره این نبرد از زاویه دوربین خبرنگاران خود، آن‌چیزی که مطلوب‌شان است را به افکارعمومی جهان نشان دهند.

قربانی، تاکید کرد: آمریکایی ها تلاش می کنند با پنهان‌سازی واقعیت و عنوان ‌سازی های جعلی مردم مظلوم غزه و گروه های مقاومت را به ملت های خود گروه های افراطی نشان دهند تا از این طریق بتوانند ملت خود را برای دخالت های نظامی و جنایت در غزه همراه کنند.

وی گفت: استفاده پرتکرار از اخبار جعلی، پروپاگاندا، تهدید رسانه‌ای، جنگ روانی و دروغ‌پراکنی، بخشی از راهبرد جنگ رسانه‌ای ‌آمریکا به موازات حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی است.