همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: ۲۴۰ هزار حاشیه نشین استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و هم اینک ۱۰۰ درصد مردم استان دست کم یک بیمه پایه دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز نیاستی روز چهارشنبه در آیینی به مناسبت فرا رسیدن هفته بیمه سلامت افزود: تیم های بیمه سلامت، میز خدمت در مناطق حاشیه نشین دایر کرده و در همان محل نسبت به بیمه افراد حاشیه نشین و کم برخوردار اقدام شد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰ هزار و ۱۸۳ نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: این میزان جمعیت استان همدان در چهار صندوق شامل ۶۵۱ هزار و ۳۸۹ نفر در صندوق روستائیان، ۲۳۷ هزار و ۶۱۴ نفر صندوق ایرانیان، ۱۲۲ هزار و ۶۵ نفر صندوق کارکنان دولت و ۶۸ هزار و ۵۷۵ نفر در صندوق اقشار عضویت دارند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: ۱۰۰ درصد مردم این استان زیر پوشش بیمه سلامت و سایر بیمه های پایه هستند و هر کُد ملی در استان یک بیمه پایه به آن منتسب شده است.

نیاستی اضافه کرد: چنانچه فردی به علت بیکاری و جابجایی محل سکونت از یک استان به همدان، یا دیگر موارد از زیر پوشش بیمه خارج شده می تواند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرد.

وی افزود: این افراد تا زمان دریافت نتیجه آزمون وسع به صورت رایگان زیر پوشش قرار می گیرند و پس از اعلام نتیجه، بر اساس جدول از او هزینه دریافت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: حمایت مالی باید از بیمه پایه و تکمیلی تقویت شود تا عمده نگرانی فرد بیمار تنها در زمینه بیماری باشد که در این راستا درگیر نشدن بیمار با مسائل مالی هدف کلیدی و راهبردی دولت سیزدهم است.

نیاستی افزود: نوع نگاه مسئولان دولت سیزدهم و حاکمیت نسبت به مساله سلامت جدی تر از گذشته شده است و اتفاقات مثبت کنونی نتیجه توجه به حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه مشمولان دهک های ۶ تا ۹ از ۵۰ تا ۸۰ درصد تخفیف در پرداخت برخوردار شدند گفت: در راستای حمایت مالی از بیماران خاص و سخت درمان سال گذشته ۵۰ هزار و امسال ۷۰ هزار میلیارد ریال مجلس برای این افراد پیشنهاد کرد که امید می رود کل این اعتبار امسال جذب شود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: بیمه سلامت در راستای حمایت مالی از بیماران خاص و سخت درمان تمام اسناد را پذیرش و بین ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال هزینه درمانی آنها را پرداخت کرده است.

نیاستی افزود: امسال یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال به بیماران صعب العلاج و خاص در این استان پرداخت شده که پرداخت این رقم بار مالی زیادی را از دوش بیماران برداشت و به سلامت بیماران کمک کرد.

وی اضافه کرد: پیشتر پنج بیماری خاص زیر پوشش بیمه سلامت بود که ۱۰۷ گروه بیماری دیگر افزوده شد و همه هزینه های درمانی مبتلایان به این نوع بیماری ها رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان بیان کرد: اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیر سال گذشته آغاز شد و طبق این طرح یارانه و منابع مالی، به جای کارخانه و تولید کننده دارو به عرضه کننده و داروخانه ها پرداخت شد.

نیاستی افزود: ۹ هزار و ۸۰۰ قلم دارو در کشور زیر پوشش بیمه هستند و به دنبال اجرای طرح دارویار قیمت هیچیک از این داروها از شهریور سال گذشته تاکنون افزایشی نداشته و افزایش قیمت تنها در بخش داروهای خارجی بوده است.

وی یادآوری کرد: این اداره کل از سال گذشته تمام توان خود را برای تسویه و به روز کردن پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد، پزشکان و داروخانه ها به کار گرفت که در این راستا مطالبات بیمارستانها و مراکز دولتی دانشگاهی استان تا پایان اردیبهشت سالجاری، مطالبات بیمارستانهای خصوصی، مراکز خصوصی، غیردانشگاهی تا پایان تیر سالجاری، مطالبات درمانگاهها، مراکز پاراکلینیک، آزمایشگاهها و مطب پزشکان بخش خصوصی تا پایان تیر ماه تسویه و پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: همچنین مطالبات پزشکان خانواده شهری، مطالبات سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد تا پایان مرداد ماه و همه مطالبات سال ۱۴۰۱ مراکز و موسسات درمانی استان به مبلغ بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسویه شده است.

نیاستی با بیان اینکه مطالبات ۳۵۴ داروخانه خصوصی پنجم تا سی و یکم مرداد امسال تسویه شد گفت: همدان در پرداخت مطالبات موسسات طرف قراداد، پزشکان و داورخانه از ۳۰ استان جلوتر است.

وی اظهار کرد: هزینه های درمان ناباروری زیر پوشش بیمه سلامت است و در این راستا نیمه نخست امسال ۱۶ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال از هزینه درمان نازایی و ناباروری توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: این در حالیست که سال گذشته حدود ۱۶ میلیارد ریال از هزینه درمان ۷۱۳ نفر از زوجین پرداخت شده و این رقم در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰ میلیون ریال برای ۲۰ پرونده بود.

۲۹ مهر تا پنجم آبان به مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه سلامت همگانی به نام هفته سلامت نامگذاری شده است.

برچسب‌ها