ساری- ایرنا- همزمان با وفات حضرت فاطمه معصومه(س) برای نخستین بار در مازندران آیین خطبه خوانی خادمان اعزامی کریمه اهل بیت (ع) در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب و ابوالفضلی بی بی خدیجه شهیدمحله آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم چهارشنبه شب با حضور فرماندار ویژه شهرستان آمل، و استقبال شهروندان آملی و ارادتمندان خاندان اهل بیت (ع) برگزار و در سوگ وفات خواهر امام رضا (ع) اشک ماتم ریختند.

اصغر رنجبر مسوول خادمان کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همه ساله درآستانه سالروز وفات حضرت معصومه (س) به طور معمول مراسم خطبه خوانی درحرم‌ مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شد، که درخواست های مطرح شده با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مراسم خاص خطبه خوانی وفات حضرت معصومه (س) که تاکنون در مازندران سابقه نداشته درآمل برگزار شد.

وی، هدف از این اقدام را طنین اندازشدن رایحه خوش نام حضرت فاطمه معصومه(س) و ترویج معارف مربوط به آن حضرت در کل کشور بیان کرد و افزود: مازندران از جمله استان هایی در کشور است که در راستای نامگذاری خیابان و میادین و برخی اماکن به نام حضرت معصومه(س) به نام استان معصومی در کشور لقب گرفت.

مسوول خادمان کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در مازندران یادآور شد: در سال های اخیر و همزمان با دهه کرامت و با حضور خادمان اعزامی کریمه اهل بیت (ع) از قم به مازندران، با پرچم گردانی حرم مطهر در اماکن مذهبی، درمانی و فرهنگی، قدم های خوبی دراین راستا وهویت بخشی به این مراسم بخشیده بودند.

رنجبر، همچنین برگزاری باشکوه مراسم‌های عزاداری وحتی ولادت اهل بیت(ع) در راستای افزایش شناخت و معرفت نسبت به اهل بیت(ع) را مورد تاکید قرار داد.