نوشهر- ایرنا - جانشین فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که، برای تامین امنیت مبادلات تجاری در دریاها باید قدرت دریایی داشته باشیم، گفت: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در آینده قدرت دریایی جهان ممتاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار حمزه علی کاویانی روز پنجشنبه در حاشیه همایش «تحولات ژئوپلتیکی و ژئو استراتژیکی قرن معاصر در حوزه دریایی و راهکارهای استفاده از فرصت ها و مقابله با تهدیدها» در دانشگاه علوم دریایی نوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود : امروز به فضل الهی و در سایه رهنمودها و تاکید رهبر فرزانه انقلاب از سال ۱۳۸۷ نیروی دریایی ارتش توانسته در سواحل مکران، شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد حضور یابد و خطوط مواصلاتی کشور را تعیین نموده است.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تاسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی در دانشگاه علوم دریایی امروز با حضور شماری از فرمانده هان و کارشناسان امر در دانشگاه علوم دریایی نوشهر آغاز شد.

به گفته دبیر این همایش ملی ۴۰ مقابله به دبیرخانه آن ارسال شد.