به گزارش ایرنا، یعقوب وحیدکیا روز پنجشنبه در حاشیه جلسه مشترک خود با نمایندگان شرکت چینی، گفت: این شرکت در زمره صد شرکت معتبر دولتی چین است که با حضور در این جلسه با مشخصات فنی خطوط سه و چهار قطار شهری تبریز نیز آشنا شدند.
وی از آمادگی این شرکت برای فاینانس و اجرای خطوط با مشارکت پیمانکاران و تامین کنندگان داخلی خبر داد و افزود: مجموعه متروی تبریز از این پیشنهاد در چهارچوب موازین و قوانین کشور استقبال میکند.
وی اعلام کرد: در این جلسه مشترک، مقرر شد، شرکت چینی در هفته آینده درخواست کتبی خود را به سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز اعلام کند.
به گزارش ایرنا، خط ۳ در امتداد شمالی و جنوبی و به طول ۱۰ کیلومتر و شامل ۱۰ ایستگاه از ترمینال بزرگ تبریز، جنب بزرگراه شهید کسایی آغاز و با عبور از خیابان مشروطه، خیابان شریعتی در منطقه میارمیار با خطوط ۱ و ۲ دارای ایستگاه تبادلی بوده و پس از عبور از هسته مرکزی شهر به طرف مرکز پرتراکم جمعیتی در خیابان انقلاب و شهرک ارم امتداد پیدا کرده و با عبور از جنب بیمارستان عالی نسب به شهرک رضوانشهر منتهی میشود.
همچنین خط ۴ مترو نیز به صورت لوپ به طول ۱۵.۴ کیلومتر، شامل ۲۱ ایستگاه از میدان آذربایجان آغاز و پس از عبور از میدان جهاد (نصف راه)، در مسیر آزادی (کمربندی) از چهارراه آبرسان و بیلانکوه و چهارراه عباسی عبور کرده و به انتهای خیابان شهید رجایی جنب اتوبان پاسداران ختم میشود.
ویژگی اصلی خط ۴ مترو تبریز، طراحی آن به صورت لوپ بوده و حلقه اتصالی بین تمامی خطوط ریلی متروی تبریز است.
در طرح توسعه خط سه و چهار، اتصال این خطوط به فرودگاه بینالمللی شهید مدنی تبریز به طول ۶ کیلومتر پیش بینی و برنامه ریزی شده است.