سبزوار- ایرنا- نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات "طوفان الاقصی" طرح عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی را از بین برد و آنها سالها نخواهند توانست وارد فرایند عادی‌سازی شوند.

بهروز محبی نجم‌آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از کشورهای عربی که احساس می‌کردند رژیم صهیونیستی یک قدرت غالب منطقه ای است، امروز نقطه ضعف و ناتوانی این رژیم را دیدند.

وی اظهار داشت: حماس با حدود یک و نیم سال کار دقیق فنی و آماده‌سازی نیروهای خود، طوفان الاقصی را طراحی کرد و با پوشش امنیتی حساب شده، دقت فراوان و کسب اطلاعات دقیق از طرف مقابل و اینکه در چه موقعیتی از سال و چه روزی می‌توان به نیروهای نظامی دشمن ضربه زد،‌ این طرح را عملیاتی کرد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در عملیات طوفان الاقصی با یک عقبه رسانه ای قوی، حرکات مجاهدان و شکست دشمن و برخوردهای خوب رزمندگان با زنان و کودکان به تصویر کشانده شد.

محبی نجم‌آبادی افزود: حماس در طوفان الاقصی یک صحنه جنگ جوانمردانه را در برابر متجاوزان رژیم غاصب صهیونیست، که بیش از ۷۰ سال شکنجه، ظلم و جنایت در فلسطین را مرتکب شده اند، به منصه ظهور رساند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نمی تواند این شکست مفتضحانه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی را جبران کند، لذا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با کشتار گسترده این شکست را پوشش دهد و البته هرچه این اقدامات وحشیانه بیشتر شود این رژیم منحوس در چشم مردم جهان خوارتر و ذلیل‌تر می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: امروز مردان و زنان آزاده شرق و غرب به پا خاسته اند چنانکه حتی در دل برخی کشورهای ناجوانمرد اروپایی که خود حامی غرب و منافع نامشروع خود بوده و در جبهه جاهلیت مدرن قرار دارند، ملت های آن ها به حمایت از مردم فلسطین به پا خاسته اند.

کشورهای اسلامی مواضع جدی‌تری برابر رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ملت‌های مسلمان با مقاومت و ایستادگی به میدان بیایند و از دولت‌های خود بخواهند تا در برابر رژیم صهیونیستی مواضع جدی‌تری اتخاذ کنند.

محبی نجم‌آبادی افزود: دولت‌های مسلمان به دلیل رعبی که از جبهه استکبار جهانی، عدم اعتماد به نفس و وابستگی خاص به دشمنان جهان اسلام به ویژه آمریکا دارند آن طور که باید در حمایت از مردم مظلوم فلسطین همراهی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: البته برخی از مسوولان کشورهای اسلامی و منطقه در برخی نشست‌ها همچون شورای امنیت و اتحادیه بین المجالس جهان که به منظور حمایت از رژیم صهیونیستی برپا شده بود، این نشست ها را ترک کرده و نشان دادند شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانند از این رژیم غاصب حمایت کنند.

محبی نجم‌آبادی با بیان اینکه جهان اسلام توانمند و مولفه های قدرتمندی دارد، افزود: ملت‌های مسلمان باید دولت‌های خود را وادار کنند تا در برابر مسائل جهان اسلام به یک وحدت نظر برسند و کمک کنند تا فلسطین به حقوق حقه خود برسد.

قدرت‌نمایی فلسطین نمونه‌ روشنی از عنایت الهی است

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: این قدرت نمایی و عظمتی که برای مسلمانان فلسطین، حزب الله لبنان و انصارالله در جبهه مقاومت ایجاد شده، عزتی است که خدا به آنها داده و نمونه‌های روشنی از عنایت الهی است.

محبی نجم‌آبادی افزود: مردم فلسطین باهوش، زنده و مجاهد هستند و بیش از ۷۰ سال تجاوز، شکنجه و اهانت صهیونیستها از آنها ملتی مقاوم ساخته که اطمینان دارند برای نابودی رژیم صهیونیستی خداوند چنان توانایی به آنها داده که قادرند با وجود خواسته‌های نامشروع دنیای غرب که نگران از هم پاشیدگی صهیونیست ها هستند، این امر را محقق کنند.

وی اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی بیانگر اعتماد به نفس، تفکر، تعقل، ایمان، مجاهدت، تلاش و جهاد شبانه روزی رزمندگان فلسطینی بود و عنایت الهی شامل حال آنها شده است.

نماینده سبزوار در مجلس گفت: حماس موفق شد ضربه مهلکی را بر بدنه فرتوت و فرسوده رژیم صهیونیستی در مقابل قتل عام زنان و کودکان فلسطینی که هر کدام از آنها سند جنایات هولناک این رژیم غاصب است، فرود آورد.

محبی نجم‌آبادی افزود: در روزهای اخیر تلاش رژیم صهیونیستی برای ورود زمینی به غزه با شکست مواجه شد و در مقابل نیروهای آموزش دیده، قوی و با ایمان با نفوذ در برخی شهرک‌ها عملیات خود را علیه موقعیت‌های نظامی دشمن انجام داده و به سلامت به پایگاه‌های خود برگشتند.

وی تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی گوشه‌ای از عظمت جبهه مقاومت بود که با سال‌ها تلاش و دستیابی به فناوری‌های نوین در تولید سلاح‌های موثر و رشد توانمندی‌ها در ابعاد مختلف رخ داد و نشان داد طومار این رژیم پوشالی در هم پیچیده خواهد شد.

محبی نجم‌آبادی با بیان اینکه طوفان الاقصی نقطه آغاز پایان همه ناجوانمردی‌ها و سلطه گری هاست، گفت: این عملیات ثابت کرد رژیم صهیونیستی شکست پذیر است و با اتحاد دولت‌های اسلامی می توان جلو زیاده خواهی آن را گرفت و قوی‌ترین دشمنان، نیز بر اساس نص قرآن کریم که باطل را رفتنی دانسته است، رفتنی هستند.