همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: اقدامات خوبی برای به سرانجام رساندن مسکن مهر شهرستان کبودرآهنگ که حدود ۱۲ سال بلاتکلیف بود، صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز به مناسبت پنجم آبان روز کبودرآهنگ در جمع مردم این شهرستان اظهارکرد: همچنین درباره رفع مشکل بلاتکلیفی اراضی کبودرآهنگ از ۴۰ سال پیش تاکنون، اقدامات خوبی با همراهی دستگاه های نظارتی صورت گرفته است.

وی افزود: مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهور در حوزه شهرستان کبودرآهنگ هشت هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال بود که بخشی از این اعتبار به خصوص در حوزه راه، آب و مسکن محقق شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه دولت همه توان خود را برای خدمت به مردم این سرزمین به کار گرفته است ادامه داد: رییس جمهور در سفر به استان به شهرستان کبودرآهنگ توجه ویژه داشتند.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: کبودرآهنگ در حوزه های مختلف به خصوص در حوزه تولیدی، خوشه های صنعتی و فعالیت های صنعتی سرآمد و پرتلاش است با این وجود حمایت های ویژه برای تقویت این خوشه ها صورت می گیرد.

وی گفت: کبودرآهنگ در کنار همه ویژگی های خوب از جمله پیشگامی در نهضت امام راحل در قبل و بعد از انقلاب، پیشگامی در جنگ تحمیلی و تقدیم ۶۴۲ شهید، در عرصه کار، تلاش و تولید نیز سرآمد است.

استاندار همدان افزود: این شهرستان در عرصه ورزش نیز قهرمانان و پهلوانان بزرگی را در خود جای داده از جمله ۱۷ مدال آور و قهرمان که مایه افتخار این شهرستان، استان و کشور هستند.

قاسمی فرزاد بیان کرد: برای تقویت روحیه پهلوانی و قهرمانی، و تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به ورزش از مسئولان شهرستان کبودراهنگ به ویژه شهرداری و شورای شهر درخواست شد که قطعاتی زمین به قهرمانان هدیه کنند.

قیام تاریخی پنجم آبان ۱۳۵۷ کبودراهنگ یکی از مهم ترین رخدادهای انقلاب اسلامی است که با ولایت پذیری و آگاهی پذیری مردمان این دیار به وقوع پیوست و بدون شک این روز سرآغاز تزلزل رژیم شاهنشاهی و سرچشمه پیروزی انقلاب اسلامی بود.

پنجم آبان ۱۳۵۷ روز همبستگی، ایثار و شهادت، روزی که تعدادی از مردم غیور و انقلابی کبودراهنگ در مبارزه با رژیم شاهنشاهی تعدادی از آنها به خاک وخون کشیده شدند و سرآغاز تحقق اراده‌ مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت و استبداد و به ثمرنشستن اراده‌ ملت بزرگ ایران است و این قیام نقطه‌ عطف مبارزات مردم در برکندن ریشه‌ بیداد در کشور شد و مردم در این روز به خروش آمدند.

این حضور باعث شد تا حضرت امام خمینی(ره) با اطلاع از این قیام مردم، در سخنرانی خود در جمع دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه این حرکت انقلابی را ستوده و از آن به عنوان نقطه پایانی رژیم پهلوی یاد اعلام کند که این سخنرانی تاریخی در کتاب صحیفه نور، جلد چهارم در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده و امام راحل در این سخنرانی با بیان جملاتی زیبا و با ارزش و ماندگار، مردم ولایتمدار کبودراهنگ را مورد لطف و تفقد خود قرار دادند.

حدود ۱۰۷ روز مانده به پیروزی انقلاب اسلامی مردمان این دیار با تظاهرات خیابانی علیه رژیم شاه پنج شهید و ۲۱ جانباز را تقدیم انقلاب کردند.

حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور امروز به کبودرآهنگ سفر و در جمع مردم این شهرستان سخنرانی کرد.