همدان- ایرنا- استاندار همدان با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته و روز پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل مؤلفه‌ بسیار مهمی است که می‌تواند باعث تغییر معادلات در جنگ‌های ترکیبی و نوین شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری همدان در متن پیام علیرضا قاسمی فرزاد آمده است: پدافند غیرعامل مساله بسیار مهمی است و هر روزی که می‌گذرد بر اهمیت آن افزوده می‌شود. (حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی).

این پیام می افزاید: راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابله قاطعانه با تهدیدات، متکی بر دفاع همه‌جانبه است و لذا باید از تمامی مؤلفه‌های قدرت ملی در امر تأمین حداکثری منافع و امنیت ملی بهره‌برداری کرد.

در ادامه این پیام آمده است: با توجه به اینکه جنگ‌ها همواره در شرف تغییر شکل، راهبرد، هدف و رویکرد هستند، رصد نقاط آسیب‌پذیر یک کشور و سنجش توانایی‌های دشمن، یکی از مهمترین اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد و پدافند غیرعامل مؤلفه‌ بسیار مهمی است که می‌تواند باعث تغییر معادلات در جنگ‌های ترکیبی و نوین شود.

قاسمی فرزاد با گرامیداشت هفته و روز پدافند غیرعامل که در سال‌جاری مزین به شعار «ایران پایدار، به وسعت ایمان به بلندای امید» است، توفیق روزافزون و سلامتی تمامی تلاشگران و فعالان این عرصه را از خداوند منان در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مسالت کرده است.

به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه می گویند که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.

هفته پدافند غیر عامل از ۲۹ مهر تا پنجم آبان نامگذاری شده است.