تهران-ایرنا- یکی از نمایندگان پارلمان عراق هشدار داد که در صورت تداوم حضور نظامیان آمریکایی در این کشور همه مراکز نظامی آمریکا در عراق به استثنای سفارتش در معرض حملات خواهند بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از المعلومه، یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تداوم حملات به پایگاه‌های آمریکایی در عراق خبر داد.

احمد الموسوی بیان کرد: آمریکا از طریق رایزنی با نخست وزیر عراق به دنبال فشار برای تداوم حضور نیروهای خود در داخل عراق و تضمین عدم خروج آنها است.

وی افزود: دولت آمریکا به خوبی می‌داند که ادامه حضور آن در داخل عراق و سرباز زدن از مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای خارجی از عراق، آنرا در معرض حملات بیشتر گروه‌های مقاومت عراق قرار خواهد داد.

این عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد: گروه‌های مقاومت به دولت فرصت داده‌اند و اینکه دولت از راه دیپلماتیک اقدامی انجام دهد و در صورتی که این روش جواب ندهد، همه مواضع و پایگاه‌های آمریکا به غیر از سفارتخانه، اهدافی برای مقاومت اسلامی عراق خواهد بود.

از سوی دیگر «جبار عوده» از رهبران چارچوب هماهنگی سیاسی شیعی عراق به المعلومه گفت: تهدیدی متوجه مراکز دیپلماتیک در بغداد نیست. دولت توان حمایت از مراکز دیپلماتیک را دارد و تهدیدی علیه این مراکز وجود ندارد.

وی افزود: واشنگتن در راستای ترویج هراس در این زمینه حرکت می‌کند زیرا سفارتش در واقع به یک پایگاه نظامی بزرگ تبدیل شده است که همه توافقات بین المللی را نقض می‌کند.

عوده تاکید کرد: آمریکا عامل بی ثباتی خاورمیانه و دیگر مناطق دنیا است و واشنگتن با حمایت از رژیم صهیونیستی غاصب و حمایت تسلیحاتی از این رژیم برای کشتار مردم غزه از سه هفته قبل، بحران را شعله ور می‌کند. تحرکات آمریکا برای جهانیان آشکار شده است.