به گزارش ایرنا،محمد پرورش روز شنبه در گفتوگو با ایرنا با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی اصفهان امسال اقدام به راهاندازی سامانه اینترنتی به نام«سفیر مهر» در زمینه سرویس دانش آموزان کرده است،اظهار کرد: امسال نام بیش از ۵۸ هزار دانشآموز اصفهانی در این سامانه ثبت شده است که بر اساس مصوبات کارگروه ماده ۱۸ حداقل مبلغ پیشپرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان اعلام شده بود.
وی افزود: بر همین اساس از همه افرادی که محل تحصیل آنها در محدوده شهر اصفهان قرار دارد، درخواست شد به سامانه «سفیر مهر» مراجعه کنند، حتی این درخواست برای افرادی هم که محل سکونت آنها خارج از شهر اصفهان بود در نظر گرفته شد، زیرا ارزیابی شرکتهای حملونقلی انجام و سهمیه مدارس به شرکتها اختصاص داده شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: البته اینکه ما انتظار داشته باشیم ۵۸ هزار نفر دانشآموز سرویس دهی شوند؛ اشتباه است،زیرا در این سامانه عنوان شده؛ «سرویس مدرسه یک سرویس جمعی است و اگر هم مسیری وجود داشته باشد سرویس مدرسه شکل میگیرد» .
وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی محل سکونت برخی از دانشآموزان و نبود هم مسیر در بعضی از موارد سرویس مدارس شکل نمیگیرد و دانشآموزان باید از دیگر وسایل حمل و نقلی جایگزین استفاده کنند.
پرورش گفت: سال گذشته با توجه به کمبود خودرو، ساماندهی سرویس مدارس تا پایان مهر ماه طول کشید، اما امسال با توجه به راهاندازی سامانه سفیر مهر تا ۱۵ مهر ماه سرویس مدارس تکمیل شد.
وی بیان داشت: یکی از چالشهای مهم امسال در سرویس مدارس ظرفیت توزیع و سرویسدهی به تمام مدارس بود و این در حالی است که سال گذشته ۷۰۰ مدرسه سرویس مدارس داشتند اما امسال یک هزار و ۴۰۴ مدرسه از سرویس مدرسه بهرهمند شدند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان اضافه کرد: البته امسال نیز همچنان با کمبود خودرو برای سرویس مدارس مواجه هستیم اما مشکل بحرانی نیست و با توجه به افزایش بیرویه قیمت خودرو و لوازم یدکی،هزینه سوخت، بیمه و موارد دیگر فعالیت در این حوزه چندان مقرون به صرفه نیست.
وی اضافه کرد: البته با وجود اینکه امسال افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس را داشتهایم اما رقم افزایشی مورد مطلوب رانندگان نیست زیرا هزینههای تحمیلی زیادی دارند.
پرورش بیان داشت: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ راننده سرویس مدرسه در سامانه«سفیر مهر» ثبتنام کردهاند که نسبت به سال گذشته تعداد متقاضیان افزایش داشته است.
وی با اشاره به هوشمندسازی سامانه سرویس مدارس یادآور شد: این سامانه فرایندهای متعددی دارد که به مرور زمان اضافه و در اختیار والدین دانشآموزان قرار میگیرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: این سامانه هوشمند برای تمامی فرایندها برنامهریزی کرده است که خانوادهها نیاز به مراجعه حضوری نداشته و خواستههای خود را به راحتی مطرح کنند، در همین راستا علاوه بر امکانات قبلی؛ سامانه فعلی امکانات ثبت شکایت از شرکت و راننده، تعیین نرخ کرایه و قرارداد الکترونیک را در سامانه «سفیر مهر» راهاندازی کرده که متقاضیان میتوانند از این امکان استفاده کنند.