به گزارش خبرنگار ایرنا، علی صالحی روز یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ارزش این قرارداد که یکی بزرگترین قراردادها با شرکت مورد نظر در حوزه شهری است بیش از ۵۹۰ میلیون یورو معادل ۳۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود.
وی با تاکید بر بهرهگیری از فناوری و تامین مالی توسط شرکتهای داخلی اضافه کرد: برنامه ما تکمیل خط دوم قطار شهری تا پایان این دوره از مدیریت شهری است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دو فوریت و اصل لایحهای با موضوع ایجاد چند مرکز بهداشت و سلامت بویژه در مناطق کم برخوردار مبتنی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی نیز در جلسه امروز رای آورد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جلسه امروز گفت: این شورا آمادگی کمک به شوراهای حل اختلاف را دارد و در زمینه صلح و سازش طرفین نیز آمادگی همکاری است.
محمد نورصالحی اظهار داشت: مدیریت شهری اصفهان نیز با تشکیل کمیسیون ماده ۳۸ بدنبال بررسی اختلافات است تا در نهایت کار مردم با کاهش هرگونه اختلاف تسهیل شود.
مجید نادرالاصلی رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: پروژه حلقه(رینگ) چهارم ترافیکی اصفهان بصورت جهادی پیش میرود اما باید با اصلاح بودجه مشکلات تملک بخشهای باقی مانده، سرعت اجرا بیشتر شود.
رسول میرباقری رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: وضعیت حمل و نقل برون شهری باعث تاسف است زیرا یافتن یک بلیت برای مسافر، کار بسیار سختی خواهد بود.
حجتالاسلام منوچهر مهروی پور رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای شهر نیز بر ضرورت نگاه ویژه به مسجدمحوری در بودجه سال آینده شهر اصفهان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، "خط ۲" قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴(ایستگاه دارک) اصفهان آغاز میشود و با عبور از خیابانهای زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین، به ایستگاه دروازه دولت میرسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.
احداث هر کیلومتر از این خط حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.