همدان- ایرنا- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی همدان گفت: ۶۵ هزار میلیارد ریال طرح احداثی، تکمیلی و احیایی در زمینه گلخانه‌ها، صنایع تبدیلی، طرح فراز و دام و طیور از ابتدای سال تاکنون شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، احمد قدیمی در روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۷۹۶ فرصت شغلی با احیای واحدهای تولیدی توسط جهاد کشاورزی استان همدان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای تولید و افزایش اشتغال از ابتدای سال جاری ۷۶ واحد تولیدی در بخش کشاورزی با پیگیرهای مستمر احیا شده است که ۴۰ واحد دام و طیور، ۱۰ واحد صنایع تبدیلی و ۲۶ واحد گلخانه و قارچ بود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه احیای واحدهای راکد در استان با هم‌افزایی جمعی انجام پذیرفته است افزود: برخی از واحدهای احیا شده در ستاد تسهیل و رفع موانع استان مطرح و برخی دیگر در بازدیدهای شهرستانی پیگیری و شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازدیدهای شهرستانی و میدانی به ویژه بازدید از طرح‌های تولیدی مشکل‌دار سهم عظیمی در رفع موانع دارد.

قدیمی با تاکید بر اینکه بررسی مشکلات از نزدیک، ارائه راهکارهای کارشناسی و گره‌گشایی با برگزاری جلسات کارشناسی در بخش‌ها و زیر بخش‌های سازمان جهاد کشاورزی به طور مستمر در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه نتیجه بررسی‌ها پرداخت تسهیلات، بهسازی، واگذاری و در نهایت احیا، افزایش ظرفیت و ارتقای واحد تولیدی است اضافه کرد: هدف نهایی بازدیدها و پیگیری‌ها با تمام توان بازگشت واحدهای راکد و نیمه راکد به چرخه تولید است.

وی یادآور شد: آموزش و آگاهی بخشی در راستای پیشگیری و مقابله با بحران نیز با جدیت دنبال می‌شود چراکه پیشگیری در بحران میزان قابل توجهی خسارت را کاهش خواهد داد.

قدیمی تاکید کرد: در این حوزه در حال حاضر وام‌های خرد در راستای جبران خسارت ناشی از خشکسالی در حال پرداخت است اگرچه افزایش چتر پوشش بیمه‌ای در راستای کاهش خسارت بخش‌های کشاورزی مدنظر است.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.