تهران- ایرنا- مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر گفت: علیرغم سیاست گذاری‌ها و حمایت های خوب دولت در خصوص جهش مسکن و اجرای پروژه آل یاسین، قوانین اجرایی در شهرداری ها و مجموعه های مرتبط به ساخت و ساز همسو با سیاست های دولت نیست.

حسین زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مدت زمان انجام پروژه مسکن آل یاسین را ۳۰ ماه اعلام و بیان کرد: ما پایان پروژه را خیلی زودتر پیش بینی کرده بودیم ولی به خاطر دیوان سالاری مرسومی که در ارگان های مرتبط با ساخت و ساز، نظارت های کاذب و سنگ اندازی هایی که از بعضی از مجموعه های شهری انجام می شود، نتوانستیم پروژه را در زمان مشخص شده شروع کنیم.

وی با تاکید کرد: هنوز ما در اجرای این پروژه با این مجموعه های مرتبط با ساختمان‌سازی درگیر هستیم.

زاهدی با بیان دوباره بر انتفاع خانواده شهدا و ایثارگران از این مولدسازی افزود: فرآیند و زمانبر بودن صدور پروانه ساخت، مقررات فضای سبز، تکمیل استعلامات، تهیه و تایید نقشه ها، نظارت های کارشناسی از چالش هایی هستند که در کُندی ساخت پروژه آل یاسین دخیل است.

وی ادامه داد: در پایان سال ۱۴۰۱ کلنگ این پروژه با حضور سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر زمین زده شد و وی بر تسریع در ساخت تاکید کرد اما با وجود مشکلات بیان شده، گودبرداری با ۶ ماه تاخیر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مجتمع چند منظوره آل یاسین قرار بود در منطقه دولت آباد شهرری در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع، با کاربری های مسکونی، تجاری، آموزشی، خدماتی و فرهنگی و فضای سبز توسط گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر در مدت حداکثر ۲۴ ماه اجرا و به بهره برداری برسد.

برای بخش مسکونی این مجتمع ۶ هزا رو ۴۰۰ متر مربع زمین با زیر بنای ۴۲ هزار متر مربع در قالب هشت طبقه با سطح اشغال ۵۵ درصد طراحی انجام گرفته است.

بخش تجاری این مجتمع در یک هزار و ۲۰۰ متر مربع، آموزشی با کابری مدرسه در زمینی به مساحت هزار متر مربع و تراکم ۱۰۰ درصد در دو طبقه، فضای سبز در دو هزار متر مربع و خدماتی و فرهنگی نیز در یک هزار و ۲۰۰ متر مربع فضای ورزشی و یک هزا رو ۸۰۰ متر مربع خدماتی - فرهنگی پیش بینی شده است.