اسلام‌آباد - ایرنا - اجتماع بزرگ مردمی در پایتخت پاکستان در اعتراض به حمایت‌های آمریکا و متحدانش از جنایات صهیونیست‌ها در غزه برگزار و شرکت‌کنندگان با فریادهای «مرگ بر اسرائیل» و «لبیک یا اقصی»، حمایت از عملیات طوفان الاقصی و همبستگی خود با مردم فلسطین را اعلام کردند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، اجتماع بزرگ ضدآمریکایی و اسرائیلی با حضور ده‌ها هزار نفر از هواداران جبهه مقاومت فلسطین با وجود تدابیر شدید امنیتی در اسلام‌آباد و در فاصله ۳ کیلومتری از سفارت آمریکا برگزار شد.

فریادهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر همدستان آمریکا»، «لبیک یا اقصی» و «لبیک یا فلسطین» در محل برگزاری اجتماع مردمی در پایتخت پاکستان طنین انداز شد و شرکت کنندگان با اهتزاز پرچم فلسطین و به دست گرفتن پلاکاردهایی با شعارهای «غزه؛ ما آماده‌ایم» و «سلام بر رزمندگان الاقصی» حمایت خود از فلسطین و تنفر از رژیم ناپاک صهیونیستی را ابراز داشتند.

شرکت کنندگان اعم از مرد و زن، کودک، پیر و جوان با در دست داشتن تصاویر بیت المقدس، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شهدای غزه و رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین ادای احترام کردند.

سخنرانان این همایش بزرگ، اعلام کردند که تجمع امروز پیامی صریح برای شیطان بزرگ آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی است و اینکه عهد می کنیم که در کنار برادران و خواهران فلسطینی خود هستیم و ذره‌ای از دفاع از آزادی بیت المقدس و پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی عقب نشینی نمی کنیم.

تظاهرکنندگان پاکستانی خطاب به دولتمردان این کشور گفتند که چشم امید به حمایت‌های غرب نداشته باشند و هرگز مغایر با ارزش‌های جهان اسلام به ویژه آرمان‌های ملت فلسطین گام برندارند.

رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان تاکید کردند که امروز اجتماع هواداران فلسطین به مثابه تبلور وحدت شیعه و سنی برای دفاع از اصول و عدالت به ویژه دفاع از ملت مظلوم فلسطین است و این یکپارچگی به قوت خود ادامه خواهد یافت.

«سراج الحق» رهبر جماعت اسلامی پاکستان با تمجید از حضور پرشور مردم در اجتماع هواداران فلسطین، مداخله آمریکا و متحدانش در امور جهان اسلام به ویژه تلاش برای تحت فشار قرار دادن دولتمردان پاکستانی در راستای توقف تظاهرات مردمی علیه آمریکا و اسرائیل را به شدت محکوم کرد.

وی اعلام کرد که ۱۹ نوامبر (یکشنبه ۲۸ آبان) تظاهرات میلیونی علیه آمریکا و اسرائیل با حضور هواداران فلسطین در شهر «لاهور» برگزار خواهد شد و این نهضت تا زمان توقف جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ادامه خواهد یافت.

سراج الحق با تمجید از خروش ملت‌های آزادیخواه جهان در حمایت از فلسطین، گفت: ما در منطقه شاهد پشتیبانی بی نظیر جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت فلسطین هستیم، انتظار ما از حاکمان کشورهای مسلمان این است تا در یک جبهه مشترک به کمک مردم مظلوم فلسطین و رزمندگان آزادی قدس بشتابند.

در اجتماع بزرگ هواداران فلسطین در اسلام‌آباد پیام خالد مشعل رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج خطاب به رهبران پاکستان و شرکت کنندگان نیز پخش شد.