ارومیه - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۶ کانون تندرستی و حرکات اصلاحی دانش آموزان در شهرهای استان با هدف اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی و ساختار قامتی فعال است.

نادر اسدی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح کانون تندرستی و حرکات اصلاحی در سالن ورزشی شهید بهشتی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از شناسایی دانش آموزان دارای مشکل ناهنجاری های اسکلتی، این افراد به کانون حرکات اصلاحی معرفی شده و آموزش های لازم به آنها در راستای این مشکل داده می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به آمارها بیش از ۴۰ درصد از دانش آموزان بر اثر کم تحرکی و سبک زندگی دچار افزایش وزن هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: کانون حرکات اصلاحی در سه زمینه مشاوره تغذیه و پیشگیری از چاقی، اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی دانش آموزان، افزایش سواد حرکتی فعالیت خواهد کرد.

وی بیان کرد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده دانش آموزان ابتدایی در مدارس توسط معلمان ورزش و متخصصان مراکز غربالگری شده و بعد از آن جهت انجام معاینات جسمانی به کانون هدایت خواهند شد تا بر اساس نوع عارضه اسکلتی، تمرینات لازم ارائه گردد.

بیشتر بخوانید:

۶۱۰ کانون ورزش دانش‌آموزی در آذربایجان‌غربی فعالیت دارد

اسدی با اشاره به اینکه داشتن دانش آموزان و معلمانی پر نشاط در سطح استان عمده ترین هدف از اجرای تمام طرح های عمرانی، ایجاد زیرساختهای ورزشی و نیز مسابقات و برنامه های ورزشی در مدارس و در میان فرهنگیان است اضافه کرد: برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای، استعداد یابی از طریق مربیان تخصصی و انجمن های ورزشی، مربیان استعداد یاب هیاتهای ورزشی، فعالیت کانون های ورزشی به تعداد ۶۱۰ کانون در استان از جمله فعالیتهای در حال اجرا در این معاونت است.

آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز با ۴۰ هزار فرهنگی است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.