تهران-ایرنا- رییس دانشگاه خوارزمی با اعلام آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان قزاقستانی گفت: بیش از ۶۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه خوارزمی مشغول تحصیل‌ هستند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، علی حسن ‌بیگی روز یکشنبه با علی‌اکبر طالبی‌متین رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار زمینه‌های همکاری‌ میان دانشگاه خوارزمی و دانشگاه‌های برتر قزاقستان در محورهای علمی، آموزشی و پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت.

حسن ‌بیگی در این دیدار به تشریح ظرفیت‌های دانشگاه خوارزمی پرداخت و اظهار داشت: این دانشگاه با بیش از ۱۶ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسادکتری آماده همکاری با دانشگاه‌های قزاقستان در زمینه‌های آموزشی، پروژه‌های مشترک تحقیقاتی-کاربردی و خدمات آزمایشگاهی است.

وی افزود: دانشگاه خوارزمی تاکنون با دانشگاه‌های خارجی متعددی قرارداد همکاری امضا کرده است و این اقدام یکی از راه‌های توسعه علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها محسوب می شود که با تبادل استاد و دانشجو، ارائه ظرفیت‌های علمی دانشگاه به سایر دانشگاه‌های جهان و بهره‌مندی از امکانات و خدمات متقابل همراه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، در ادامه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان آمادگی خود را برقراری ارتباط و تعاملات دانشگاه‌های ایران با قزاقستان را اعلام کرد.

طالبی‌متین اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوب همکاری دانشگاه خوارزمی این امکان وجود دارد تا بتوانیم تعاملات خوبی را با دانشگاه‌های قزاقستان از جمله دانشگاه‌ ملی اوراسیا و نظربایف داشته باشیم.

در این دیدار مقرر شد تا محورها و ظرفیت‌های همکاری دانشگاه خوارزمی با دانشگاه‌های قزاقستان تبیین و سپس به طرف قزاقستانی اعلام شود.

رییس دانشگاه خوارزمی نیز آمادگی خود را از میزبانی روسای این دانشگاه‌ها اعلام کرد.