تهران بزرگ - ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعتبارات خوبی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر و متکدیان در اختیار شهرداری‌ها قرار داده شده و امکانات آنها طی دو سال گذشته ارتقا پیدا کرده است.

سید احمد علوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه درخصوص موضوع متکدیان و معتادان متجاهر در این دوره پیگیری زیادی شده است، اظهار کرد: تشکیل یاورشهرهایی برای نگهداری و تنظیم فرآیند بازگشت آنها به زندگی از جمله اقدامات خوبی بوده که در این راستا انجام شده است.

علوی ادامه داد: بعد از جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر از سطح شهر، این افراد در مراکز یاورشهرها نگهداری و در این مراکز از نظر پزشکی، رسیدگی بهداشتی و غذایی مورد توجه قرار می‌گیرند؛ در صورت نیاز انتقال این افراد به مراکز درمانی نیز از همین مراکز ارجاع داده می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش تعداد یاورشهرها و تلاش برای مدیریت چرخش بازگشت این افراد به سطح جامعه افزود: بی تردید هرچه به فصل سرما نزدیک می‌شویم، حساسیت موضوع متکدیان و معتادان متجاهر بیشتر می‌شود و ضروری است که با کمک شهرداری ون‌ها و گشت‌های اجتماعی را برای جمع‌آوری افزایش دهیم.

علوی با اشاره به لزوم آگاه‌سازی مردم برای معرفی این افراد به سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند؛ اگر نقصی در کار موجود یا در منطقه خاصی تعداد آنها زیاد باشد، شهرداری باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه گرمخانه‌ها و یاورشهرها امروز آمادگی میزبانی از متکدیان و معتادان متجاهر را دارند، یادآور شد: وجود این افراد در مناطق مختلف تا حدی متعارف است که شاید در فضایی حضور داشته و جمع‌آوری نشده باشند ولی اگر بیش از حد متعارف باشد، حتما شهرداری منطقه و سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی باید پاسخگوی این موضوعات باشند.